5 najgorszych zdań, jakie słyszą kelnerzy. Ludzie potrafią być bezlitośni

Kulturalne zachowanie w restauracji obowiązuje nie tylko kelnera, ale również klienta. Dowiedz się, czego nie powinieneś mówić kelnerowi!

Odpowiednie zachowanie w restauracji

Każdy z nas lubi spędzać czas w dobrych restauracjach. Z reguły zwracamy tam uwagę nie tylko na smak podanego jedzenia, ale również zachowanie osoby, która nam je podaje.

Nikt nie lubi być ignorowany i długo czekać na kelnera. Dodatkowo niekiedy zdarza się, że jedzenie, które dostajemy, nie jest zgodne z naszym zamówieniem. Każdy wie jak zareagować w takiej sytuacji.

Co zrobić natomiast w momencie, gdy to my nieodpowiednio się zachowaliśmy? Czy wiesz jakich zdań nie powinieneś mówić kelnerowi?

Czego nie mówić do kelnera?

pixabay.com

  • ” To danie jest obleśne, dlaczego mi je Pan przyniósł?”

Pamiętaj, że kelner nie przygotowuje posiłków. W związku z tym nie powinien być on również obwiniany o źle przygotowane danie. W sytuacji, gdy chcemy rozwiązać ten problem – najlepiej poprosić kelnera o rozmowę z kucharzem, który przygotował potrawę.

  • „Chłopcze / dziewczyno chodź tutaj.”

Szanuj kelnera i nigdy nie odzywaj się do niego protekcjonalnie. Używaj zwrotów Pan / Pani. Nie wołaj ich pstrykaniem palcami – jest to bardzo lekceważący gest.

  • „Gdybyś się uczył, miałbyś prawdziwą pracę.”

Praca kelnera jest wartościowa i potrzebna tak jak każda inna. Taki impertynencki komentarz świadczy tylko źle o tobie.

  • „Jeśli chcesz dostać duży napiwek, to…”

Jeśli myślisz, że w ten sposób bardziej zmotywujesz kelnera, to się mylisz. Takie gadanie nie wpłynie na lepszą pracę pracownika restauracji. Wręcz przeciwnie.

  • „Daj mi swój numer”

Podrywanie kelnera jest nie na miejscu. Niestety często zdarza się, że klienci restauracji tego nie rozumieją. Dla ciebie pobyt w restauracji to przyjemność natomiast dla kelnera to praca.

Ile zostawiać napiwku dla kelnera?

pixabay.com

Wielkość napiwku w zależności od kraju waha się zazwyczaj pomiędzy 10% a 20% całkowitego kosztu zamówienia. W Polsce wysokość napiwku powinna wynosić minimum 10%. Natomiast w USA jest to już 20%. Warto zawsze sprawdzić informacje, jaki napiwek dajemy w miejscu, gdzie spożywamy danie.

 


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×