Kategorie InspiracjePrzepisy

Zdrowe czipsy z cukinii, które smakują jak paprykowe Lay’s! Sekret tkwi w mieszance przypraw

Kto z nas nie lubi chipsów? A w szczególności paprykowych Laysów? Niestety, ta przyjemność do najzdrowszych przekąsek nie należy: pełne chemicznych dodatków i tłuszczu nie są zbyt dobrym wyborem.

Mamy jednak dla Ciebie fantastyczny, zdrowy zamiennik! Możesz nie wierzyć, ale z cukinii wyczarujesz fantastyczne i zdrowe chipsy, które, pozbawione chemicznego posmaku, smakują lepiej niż Laysy!

Przygotuj:

  • 2 cukinie
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • mieszanka przypraw: papryka ostra, słodka i wędzona, czosnek granulowany, pieprz cayenne
  • sól i pieprz

Jak to zrobić?

Przygotowanie takich chipsów jest naprawdę bardzo proste!

Zdrowe czipsy z cukinii, które smakują jak paprykowe Lay’s! Sekret tkwi w mieszance przypraw
źródło: washingtonpost
  1. Cukinię zetrzyj na mandolinie lub pokrój w cienkie plasterki (razem ze skórką)
  2. Włóż ją do miski, dodaj olej i przyprawy.
    Użyj ich tyle, ile lubisz: jeśli chcesz pikantniejszą wersję dodaj więcej cayenne, jeśli masz ochotę na mocniej paprykowe: sypnij więcej papryki słodkiej. Możesz śmiało eksperymentować z ilością przypraw!
  3. Wyłóż je na blachę tak, żeby plasterki nie nachodziły na siebie i wsuń do piekarnika nagrzanego do 200 st. Celsjusza i piecz przez ok. 1,5 h.
Zdrowe czipsy z cukinii, które smakują jak paprykowe Lay’s! Sekret tkwi w mieszance przypraw
źródło: lowcarb-nocarb

Taka przekąska nie dość, że bardzo smaczna to na dodatek jest super zdrowa! Dzięki tej alternatywie już nie będziesz tak chętnie sięgać po klasyczne chipsy. Twój organizm Ci za to podziękuje!

Serowa wersja

Jeśli kochasz ser i przekąski z nim w roli głównej to spróbuj połączyć go z cukinią! Pokrojone cienkie plasterki cukinii rozłóż na blaszce i posyp odrobiną parmezanu. Piecz je później w piekarniku, aż cukinia straci swoją wodę. Banalnie proste i obłędnie smaczne!

Zdrowe czipsy z cukinii, które smakują jak paprykowe Lay’s! Sekret tkwi w mieszance przypraw
źródło: cookinglsl

Jeżeli masz ochotę na zdrową i smaczną przekąskę, koniecznie wypróbuj tych chipsów z cukinii!

Większość z nas wie, że chipsy, które kupujemy w sklepach, są bardzo dobre w smaku. Są nieodzownym elementem niemal każdej imprezy. Niestety, mają kilka sporych wad: są niezdrowe i zawierają wiele pustych kalorii.

Nie oznacza to jednak, że musisz całkowicie z nich zrezygnować. Możesz przygotować zdrową i równie smaczną alternatywę popularnych chipsów.

W tym artykule znajdziesz przepis na chipsy z cukinią. Próbowałam ich i naprawdę polecam je każdemu miłośnikowi chipsów!

Jeżeli masz ochotę na zdrową i smaczną przekąskę, koniecznie wypróbuj tych chipsów z cukinii!
Głosów: 0
Ocena: 0
Twoja ocena:
Oceń ten przepis!

Pyszności
Głosów: 0
Ocena: 0
Twoja ocena:
Oceń ten przepis!

Jeżeli masz ochotę na zdrową i smaczną przekąskę, koniecznie wypróbuj tych chipsów z cukinii!


Wydruk przepisu

Składniki:

Porcje

Sposób przygotowania:

  1. Pokrój cukinię w cienkie plasterki.
    Pokrój cukinię w cienkie plasterki.
  2. Wlej mleko do miski. Następnie dodaj plasterki cukinii, aby mleko dokładnie je pokryło.
    Wlej mleko do miski. Następnie dodaj plasterki cukinii, aby mleko dokładnie je pokryło.
  3. Do osobnej miski włóż bułkę tartą, starty parmezan, bazylię, oregano oraz sól. Wszystko dokładnie wymieszaj. Następnie dokładnie posyp każdy plasterek cukinii powstałą panierką.
    Do osobnej miski włóż bułkę tartą, starty parmezan, bazylię, oregano oraz sól. Wszystko dokładnie wymieszaj. Następnie dokładnie posyp każdy plasterek cukinii powstałą panierką.
  4. Pokryte panierką plastry cukinii wyłóż na ruszcie. Następnie włóż do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni C i piecz przez 20 minut.
    Pokryte panierką plastry cukinii wyłóż na ruszcie. Następnie włóż do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni C i piecz przez 20 minut.
  5. Po 20 minutach wyjmij gotowe chipsy z piekarnika. W zależności od upodobań, podawaj ze śmietaną lub jogurtem naturalnym.
    Po 20 minutach wyjmij gotowe chipsy z piekarnika. W zależności od upodobań, podawaj ze śmietaną lub jogurtem naturalnym.
302403