Zastanawiasz się, który rodzaj chleba wybrać? Nasz poradnik raz na zawsze kończy rozterki

Pieczywo to temat rzeka, ale możemy w krótki sposób przedstawić zasady, którymi warto się kierować przy zakupie chleba. Będą one pomocne, by wybrać ten z najlepszym składem, który będzie nam służył.

Czytaj skład chleba

Im krótsza lista składników, tym lepiej. Chleb tak naprawdę powinien składać się z czterech składników: mąki, zakwasu lub drożdży, wody oraz soli. Największe znaczenie powinien mieć dla ciebie nie rodzaj mąki (np. pszenna, żytnia, orkiszowa), a jej typ. Zasada jest prosta, im wyższy typ mąki, tym lepiej. O ile tolerujemy wysokobłonnikowe produkty, wybierajmy pieczywa z mąki graham najlepiej typ 1850 lub razowej, typ 2000. Typ mąki oznacza, ile substancji mineralnych zawiera mąka. Im więcej, tym lepiej dla naszego zdrowia, taki chleb też nasyci nas na dłużej, co można łatwo zaobserwować.

Zjedzenie kromki chleb żytniego pozwala nam na dłuższą sytość po posiłku, z chlebem białym jest zupełnie inaczej i za chwile mamy ochotę na podjadanie. Po co w chlebie chemiczne spulchniacze? Po co olej? Po co cukier? Po co karmel? Po pierwsze podnosi to kaloryczność! Po drugie szkodzi! Takiego chleba z dodatkami nie bierzemy!

Chleb – Pyszności; Foto: Pixabay.com

Na drożdżach czy na zakwasie- który lepszy?

Jak można zauważyć, najczęściej dostępny na rynku jest ten z drożdżami. Dzieje się tak, ponieważ jest to o wiele tańsze i szybsze. Właśnie też taki najczęściej wybieramy. Co zatem stoi za popularnością mniej zdrowego pieczywa wypiekanego przy użyciu drożdży? Jest ono smaczne, ma przyjemną, miękką konsystencję. Natomiast za zdecydowanie najzdrowszy uważa się chleb na zakwasie. Powstają wówczas również bakterie kwasu mlekowego, które naturalnie występują w naszych jelitach i regulują ich pracę.

Chleb

Chleb – Pyszności; Foto:Canva

Możesz jeść chleb, nawet jak się odchudzasz

Chcesz się odchudzać? Przestań jeść pieczywo. To ogromny mit! Chleb pełnoziarnisty jest źródłem błonnika i wielu cennych składników odżywczych. Jedząc go, możesz zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, cukrzycy typu 2 i wielu innych chorób. Najważniejsze, by wybierać ten z dobrym składem i jeść go z umiarem tak jak wszystko.

Chleb orkiszowy ze szpinakiem to prosty przepis na domowej roboty pieczywo. zobacz nasz przepis na YouTube

 


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×