in

9 produktów, które możesz podjadać przed snem. I najgorsze nocne przekąski, których lepiej unikać

Głód może dopaść nas o każdej porze, jednak jak wiemy najgorsze jest nocne podjadanie. I choć staram się ćwiczyć silną wolę, zdarzają się takie dni, że po prostu potrzebuje wrzucić coś na ząb po kolacji.

Jeśli masz podobnie, ten post na pewno Ci się przyda. Znajdziesz w nim informacje co jeść, a czego unikać w postaci nocnej przekąski 😉

Te produkty możesz jeść bezpiecznie przed snem:

#1 Popcorn

Od razu zaczynam od dobrej wiadomości 😉

Jak się okazuje, przed snem możemy zjeść nawet całą miskę popcornu bez soli i nie będzie to miało negatywnego wpływu na kształty naszego ciała.

#2 Sery

Naukowcy z Harvardu podkreślają, że zbyt duża ilość jedzenia przed snem nie jest wcale wskazana, dlatego też lepiej zjeść coś lekkiego. I tu np. świetnie sprawdzi się klika plastrów sera.

Przy ich pomocy skutecznie zaspokoisz głód i jednocześnie organizm nie będzie miał trudności z trawieniem nabiału.

#3 Pełnoziarniste krakersy

Je również możesz zjeść z czystym sumieniem tuż przed snem. Nie wpłyną one negatywnie zarówno na pracę na Twojego organizmu, jak i wagę.

#4 Jogurt grecki

To idealna nocna przekąska, która nie zawiera dużo tłuszczów, a jednocześnie jest bogata w białko. Tym samym szybko czujemy sytość, a organizm dostaje dodatkową siłę do spalania większej liczby kalorii w ciągu dnia.

#5 Jajka na twardo

Czy wiesz, że jajka ugotowane na twardo zwierają jedynie 75 kalorii?

Zdaniem ekspertki od żywienia Eriki Kannall taka przekąska nie tylko pozwoli zapomnieć o głodzie do rana, ale też nie wpłynie negatywnie na naszą wagę.

#6 Warzywa

W roli nocnej przekąski sprawdzą się również warzywa. A zwłaszcza te zielone. Dlaczego? Otóż zawierają węglowodany, które pomogą przetrwać nam do rana 😉

#7 Banany

Owoce te zawierają dużo potasu i magnezu, które pomagają się zrelaksować.

Co więcej, znajdziesz w nich również melatoninę, która z naukowego punktu widzenia poprawia jakość snu.

#8 Sok z wiśni

Szklanka naturalnego soku wiśniowego również pomoże przetrwać Ci nocny atak głodu. Napój ten pozytywnie wpływa na jakość snu, dzięki czemu staje się on głębszy i dłuższy.

#9 Jabłka z cynamonem

Specjalistka od zdrowego żywienia Karen Borsari, dla osób, które chcą przed snem zjeść coś na słodko, zaleca jabłka z cynamonem. Do tego dania możesz dodać również garść rodzynek.

Taki deser nie tylko skutecznie zaspokoi naszą potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego, ale jednocześnie obniży także poziom oreksyny, która budzi w nas głód.

Tych nocnych przekąsek unikaj za wszelką cenę:

#1 Słone i pikantne potrawy

Jedzenie tego typu z pewnością sprawi, że będziesz musiała wstać w nocy by napić się wody. Tym samym zaburzysz proces snu.

#2 Alkohol

Nie tylko odwadnia organizm, ale też jego nadmiar może wywołać nieprzyjemne skutki, które mogą męczyć nas przez całą noc.

#3 Proste węglowodany

Artykuły takie jak słodycze czy pieczywo również nie sprawdzą się w roli nocnych przekąsek.

Koniecznie daj znać czy Tobie również zdarza się nocne podjadanie 😉