Co jest sekretem tak dużego sukcesu Kanapki Drwala? McDonald’s ma tajne i sprytne sposoby

Burger Drwala - Pyszności; foto: kadr z materiału na kanale YouTube: MrKryha

Kanapka Drwala ponownie pojawił się w ofercie McDonald’s. Jak to możliwe, że zwykły (a może właśnie – niezwykły?) burger z sieci fast foodów wzbudza aż takie zainteresowanie? Okazuje się, że to podstawy psychologii marketingu leżą u podstaw fenomenu tej kanapki. 

Inflacja i coraz wyższe koszty energii zbierają swoje żniwo nie tylko w klasycznych restauracjach. Kultowa kanapka McDonald’s – Burger Drwala – również podrożała. I to wcale nie mało.

Wygląda jednak na to, że mimo znacznie wyższej ceny, jaką przyjdzie nam zapłacić za spróbowanie tego specjału, zainteresowanie hitem McDonald’s nie przestaje rosnąć. A wręcz przeciwnie. Jak to możliwe?

Burger Drwala – Pyszności; foto: Canva

Kanapka Drwala McDonald’s. Legenda smaku?

Kanapka Drwala po raz pierwszy pojawiła się w polskich restauracjach sieci McDonald’s w 2014 roku. Od tamtego czasu pojawia się regularnie, ale tylko na krótki czas w roku. W tym sezonie będzie można go kupić od 23 listopada, a koniec sprzedaży przewidywany jest na trzeci tydzień stycznia. Przez cały ten okres można spodziewać się olbrzymiego zainteresowania ofertą.

Istnieje proste wyjaśnienie fenomenu tego sezonowego burgera. Czy jednak jest ono dla nas satysfakcjonujące? Bo czy naprawdę za spektakularnym zainteresowaniem Burgerem Drwala stoi po prostu jego niebanalny smak? Jak twierdzą prowadzący instagramowy profil biznesowe_inspiracje, powodem popularności tej kanapki jest psychologia biznesu.

McDonald’s wykorzystał prostą psychologię marketingu

Jak można wyczytać na profilu biznesowe_inspiracje, McDonald’s do przekształcenia zwykłej kanapki w miejską legendę, potrzebował jedynie łatwych technik marketingowych.

Jedną z tych metod w biznesie nazywa się regułą niedostępności. Wspomniany profil tak wyjaśnia jej funkcjonowanie:

Ludzie zawsze pożądają rzeczy, które ciężko dostać lub są ograniczone czasowo. (…) Kanapka ta mogłaby być sprzedawana w ciągu całego roku (…). Tu chodzi jednak o coś więcej.

Jak czytamy w dalszej części wpisu, McDonald’s stworzył swojego rodzaju rytuał, w którym każdy chce uczestniczyć, choćby po to, by móc opowiedzieć o tym przeżyciu – na przykład w social mediach.

Kanapka Drwala

Burger Drwala – Pyszności; foto: Canva

Tym sposobem Kanapka Drwala pojawia się masowo na Instagramie i Facebooku, a Google pęka w szwach od wzmożonej liczby wyszukiwań tej frazy. Nie dość, że sieć fasfoodów osiąga olbrzymie wyniki sprzedaży, to jeszcze mają darmową (a wręcz płatną, tylko w drugą stronę) reklamę swojej marki.

To jednak nie wszystkie nawiązania do psychologii marketingu, jakie zostały zastosowane dla Kanapki Drwala. Dlatego też biznesowe_inspiracje tłumaczą dalej:

Wiele osób chce sprawdzić także inne opcje (Burgera Drwala – przyp. red.), by nie stracić możliwości poznania smaku wersji z żurawiną czy też na ostro.

Jak widać, McDonald’s odrobił swoją pracę domową z psychologii biznesu. Co nie powinno dziwić ze względu na fakt, że jest to najbardziej wartościowa marka fast foodowa na świecie.

W tym miejscu nie pozostaje nic innego, jak przypomnieć wam nasz przepis na domowego Burgera Drwala. Wszystkie szczegóły w tym filmie z naszego kanału na YouTube. 


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×