NewsyProducent znanego piwa postanowił pomóc. Wykupuje działki, żeby chronić zagrożone gatunki

Producent znanego piwa postanowił pomóc. Wykupuje działki, żeby chronić zagrożone gatunki

Producent znanego piwa postanowił pomóc. Wykupuje działki, żeby chronić zagrożone gatunki
Ewa
26.08.2021 11:43, aktualizacja: 18.09.2023 13:08

Biebrzański Park Narodowy ma niemały problem- część gruntów na których się znajduje są działkami prywatnymi. Pomoc w wykupieniu zaoferował dość nietypowy kontrahent.

Unikatowy w Europie

Biebrzański Park Narodowy to unikat na skalę europejską. Jest jedną z ostatnich niezniszczonych przez człowieka dolin, gdzie można obcować z dziką naturą. Jest to też jedyny park narodowy, w którym 40% powierzchni formalnie należy do prywatnych właścicieli. W pewnym stopniu ogranicza to pracowników w walce o zachowanie naturalnego środowiska i ochronie przyrody.
Do pomocy wziął się... producent piwa!

Fundusz Żubra na ratunek

Producent znanego piwa założył specjalny fundusz. I chociaż symbolem Biebrzańskiego Parku Narodowego jest batalion (średniej wielkości ptak wędrowny) to Fundusz Żubra ruszył na pomoc zagrożonym terenom.
Pierwsza z planowanych do wykupienia działek została już zakupiona i przekazana parkowi narodowemu.

To nie jest pierwsze takie działanie Fundacji Żubra należącej do Kompanii Piwowarskiej. W 2019 roku wyposażył Białowieski Park Narodowy w specjalistyczny sprzęt za milion złotych, a kolejny milion przekazał na walkę o zachowanie dzikiej przyrody.
I chociaż nie namawiamy do spożywania alkoholu, to jednak taka inicjatywa zdecydowanie zasługuje na rozgłos.

Cieszymy się, że możemy przyczynić się do poprawy sytuacji polskich parków narodowych. Czujemy odpowiedzialność za ochronę zagrożonych gatunków w Polsce – bohaterów Żubrowych historii. Nasze działania nie są jednorazową akcją, a konsekwentnie realizowanym, długoterminowym zobowiązaniem. Współpracujemy z instytucjami państwowymi, naukowcami i organizacjami pożytku publicznego, angażując i informując o potrzebach polskiej przyrody szerokie grono konsumentówmówi Urszula Czerniawska, senior brand manager Żubr
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także