×

Jak przyśpieszyć metabolizm przy pomocy jedzenia

Jak przyśpieszyć metabolizm? To pytanie zadaje sobie codziennie wiele osób, które chciałyby pozbyć się dodatkowych kilogramów.

I jak się okazuje, pomocne w tym działaniu mogą okazać się niektóre produkty spożywcze. Dlatego też warto wprowadzić je do codziennego menu, a na efekty nie trzeba będzie czekać zbyt długo.

Zanim jednak przejdziemy do konkretnych przykładów, muszę zaznaczyć, że każdy z nas ma indywidualny metabolizm. Dlatego proces spalania kalorii może przebiegać w różnym stopniu. No to zaczynamy!

#1 Odpowiednie przyprawy

jak przyśpieszyć metabolizm
pixabay.com‎

Aby przyśpieszyć metabolizm, postaw na wyraziste przyprawy takie jak: imbir, pieprz cayenne, cynamon, curry czy chilli. Nie tylko podkręcą smak Twoich dań, ale też przyśpieszą spalanie kalorii.

#2 Herbata zielona i czerwona

herbata zielona
pixabay.com‎

Również herbata może pomóc nam skutecznie przyśpieszyć metabolizm. I w tym przypadku chodzi o dwa konkretne rodzaje herbaty: zieloną i czerwoną. Zawsze powinnaś mieć ją w kuchennych zbiorach.

#3 Kawa

jak przyśpieszyć metabolizm
pixabay.com‎

Skoro już o napojach mowa, warto wspomnieć również o kawie. Ona również pobudzi nasz organizm do spalania kalorii.

#4 Kiszona kapusta i ogórki

kiszone ogórki
pixabay.com‎

Oba produkty zawierają kwas mlekowy, który wspomaga proces trawienia. Ponadto można odnaleźć w nich witaminę C i błonnik.

#5 Ryby

jak przyśpieszyć metabolizm
pixabay.com‎

Jak przyśpieszyć metabolizm? Oczywiście przy pomocy ryb, które mają w swoim składzie kwasy omega-3, które przyśpieszają proces odchudzania.

#6 Suszone owoce

jak przyśpieszyć metabolizm
pixabay.com‎

Jest w nich sporo błonnika, dlatego warto mieć je zawsze pod ręką. Sprawdzą się świetnie jako zdrowa przekąska!

#7 Cytrusy

cytrusy
pixabay.com‎

Takie owoce jak grejpfruty czy pomarańcze skutecznie przyśpieszają spalanie kalorii i poprawiają pracę jelit. Należy również wspomnieć o witaminie C, którą tu znajdziemy.

#8 Jabłka

jabłka
pixabay.com‎

Nie tylko zapewniają uczucie sytości, ale można znaleźć w nich również błonnik. Co więcej, nie mają zbyt wielu kalorii.

#9 Kasza

kasza
pixabay.com‎

Również kasza wpływa pozytywnie na nasz metabolizm, a jednocześnie pozwala odczuwać sytość przez dłuższy czas. Nic więc dziwnego, że warto włączyć ją do codziennej diety. Napady głodu nie będą Ci już straszne.

#10 Płatki owsiane

jak przyśpieszyć metabolizm
pixabay.com‎

One także zawierają błonnik. Pomagają także oczyścić jelita. Dlatego też dobrze zacząć z nimi każdy nowy dzień!

Zobacz także: Ciekawe pomysły na zdrowe śniadanie na każdy dzień

 

Frania

Moja przygoda z Pysznościami rozpoczęła się ponad 3 lata temu. Razem z filmowcem Wojtkiem zaczynaliśmy kręcić filmiki z przepisami w małym studio z jednym aparatem, małą patelnią i garnkiem ? Od tamtego czasu staliśmy się największą społecznością kulinarną w Polsce, a miłość do gotowania zupełnie zmieniła moją ścieżkę zawodową. Przestałam być dziennikarką, która pisze o bieżących sprawach. Dyktafon i łamy gazety zamieniłam na garnki i przepisy. Tworzenie ciekawych dań i wypieków, pisanie artykułów o tematyce kulinarnej plus kontakt z wiernymi fanami, sprawia mi ogromną satysfakcję. W końcu czuję, że robię to, co kocham w 100% ❤️

Wybrane dla Ciebie

nawyki żywieniowe

Nawyki żywieniowe spowalniające metabolizm

Nawyki żywieniowe mają ogromne znaczenie dla organizmu. Wpływają m.in. na nasz metabolizm, dlatego warto wiedzieć czego lepiej unikać i na co postawić podczas pracy nad posiłkiem. Tym razem poznasz nawyki żywieniowe, z którym najlepiej skończyć od razu. Dlaczego? Spowalniają nasz metabolizm, a tego lepiej unikać! #1 Twoje dania nie są pikantne Wiem, że sporo osób […]

zamknij