Największy, podstawowy błąd jaki popełniamy podczas smażenia ryby. Dlatego jest sucha, przypalona i rozpada się na patelni

Ryby na naszym stole nie goszczą zbyt często, dlatego czasem brakuje nam wprawy w ich przyrządzaniu. Do tego przyda się nam kilka wskazówek. Możemy je przyrządzić na wiele różnych sposobów. Gotowanie w wodzie i na parze, pieczenie czy smażenie. Ta ostatnia technika może sprawić, że ryba wyjdzie zbyt sucha. Jak smażyć ryby? Oto nasze porady.

Jak smażyć ryby? – najczęstszy błąd

Przyrządzona ryba staje się zbyt sucha najczęściej wtedy, gdy jej obróbka termiczna trwa zbyt długo lub temperatura jest zbyt wysoka. Czas smażenia zależy od tego, z jaką rybą mamy do czynienia. Jaka jest grubość ryby, niewielką rybę (całą) wystarczy smażyć ok. 8-10 minut. Większe potrzebują nieco więcej czasu. Filet z ryby wymaga już natomiast jedynie 2 minut szybkiego smażenia z każdej strony.

Jak smażyć ryby?

Jak smażyć ryby? -Pyszności; Foto: Pyszności

Zbyt wysoka temperatura smażenia

Za wysoka temperatura smażenia to częsty powód rozpadania się ryb. W ten sposób możemy także łatwo doprowadzić do przypalenia się potrawy. W związku z tym najlepiej smażyć ryby na średnim ogniu. Będziemy mieć pewność, że ryba się nie rozpadnie i nie będzie zbyt sucha.

Jak smażyć ryby? -Pyszności; Foto: Pyszności

Kiedy solić ryby?

Solenie ryb wygląda trochę inaczej niż mięsa. Ten proces ma duże znaczenie, jeśli nie chcemy, by nasza ryba była sucha. Trzeba posolić bezpośrednio przed smażeniem. Na początek dokładnie ją myjemy, osuszamy i kilka sekund przed umieszczaniem na patelni solimy.

W przypadku ryb sól przyspiesza wyciekanie soku. Dlatego, jeśli zrobimy to znacznie wcześniej, uzyskamy danie suche, mało soczyste i nie najlepszej jakości. Jeśli rybę chcemy panierować, to sól dodajemy tuż przed obtoczeniem.

jak smażyć ryby

Jak smażyć ryby? – Pyszności; Foto: Canva.com

Jak często jeść ryby?

Ryby najlepiej, jeśli jedlibyśmy min. 2 razy w tygodniu ok. 100- 150 g na porcje. Znajdziemy w nich takie cenne elementy jak: witamina A, D, E, K, fosfor, jod, magnez, selen, mangan, miedź, białko i wielonienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3 i omega-6). Sięgajmy częściej po ryby świeże, od sprawdzonego dostawcy. Przygotowujmy je w domu, piekąc lub gotując i tworząc z ich udziałem przepyszne dania, dostarczą nam mnóstwo cennych składników odżywczych.

Oto nasz sposób na rybę z pysznym pesto domowej roboty. W tym filmiku zobaczysz krok po kroku jak przygotować to danie, a ryba na pewno nie będzie sucha.


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×