in

Jak zrobić dobrą owsiankę?

Płatki owsiane to bomba witaminowa, która zajmuje wysokie miejsce w rankingach super food. Z tego i wielu innych powodów powinna na stałe zagościć w twoim menu. Jak zrobić dobrą owsiankę?

Dlaczego warto jeść owsiankę?

Owsianka to przepis na zgrabną figurę, piękną cerę oraz doskonałą kondycję umysłu. Tak przynajmniej twierdzą specjaliści i miłośnicy fitness. Zalety płatków owsianych ceniła Helena Rubinstein, dlatego codziennie na śniadanie spożywała surówkę młodości.

Owsianka to bogactwo witaminy B6 usprawniającej pamięć i koncentrację, przeciwdziałającej rozdrażnieniu witaminy B1 i jednego z najsilniejszych przeciwutleniacz, czyli witaminy E. Na tym jednak nie koniec. W składzie płatków owsianych znajdują się także nienasycone kwasy tłuszczowe, flawonoidy, błonnik pokarmowy oraz mikroelementy, m.in. magnez, potas, jod, selen, żelazo, wapń.

Wyżej wymienione argumenty, nadal nie przekonują Cię do najzdrowszego posiłku świata? Udowodniono, że regularne spożywanie owsianki poprawia kondycję fizyczną, pozwala zapomnieć o dolegliwościach żołądkowych, przeciwdziała procesom starzenia, reguluje poziom cukru we krwi i co najważniejsze, przyspiesza metabolizm, sprzyja odchudzaniu i utracie wagi.
Gotowa na zmianę jadłospisu?

jak zrobić owsiankę

Jak zrobić owsiankę na mleku z bananem?

Najfajniejsze jest to, że przyrządzenie owsianki nie wymaga specjalnych zdolności kulinarnych, długiej listy składników ani drogiego sprzętu. Taki posiłek bez trudu zrobisz i w domu i na biwaku. Wystarczy, że masz w zasięgu ręki rondelek, kuchenkę (mikrofalową, gazową, elektryczną) bądź ognisko. W zależności od nastroju, możesz zjeść tradycyjną owsiankę bez dodatków lub skorzystać z naszego przepisu na owsiankę z mlekiem i bananem. Dlaczego banan? Ponieważ ten egzotyczny owoc wzbogaci posiłek o węglowodany, witaminę C, magnez i potas.

Składniki:

cukier waniliowy
płatki owsiane 40g
mleko 200g
wiórki kokosowe 10g
banan 100g

Przygotowanie:

Mleko zagotuj wraz z cukrem waniliowym. Wrzuć płatki owsiane, gotuj do momentu zgęstnienia. Banana pokrój w plasterki. W zależności od kulinarnych upodobań możesz dodać owoc pod koniec gotowania lub posypać nim owsiankę już po przełożeniu do miseczki. Całość przyprósz wiórkami kokosowymi. Jedz ze smakiem, ale bez pośpiechu.

Jak zrobić błyskawiczną owsiankę na wodzie?

Istnieje mnóstwo przepisów na owsiankę, na dobrą błyskawiczną owsiankę, przepis dostępny jest tylko u nas.

Błyskawiczne płatki owsiane dedykowane są osobom żyjącym w ciągłym biegu. Wystarczy zalać płatki ciepłą wodą, dodać ulubione owoce, łyżkę miodu i gotowe. Szybko i zdrowo!

Składniki:

płatki owsiane 40 g
szklanka przegotowanej wody – gorącej
łyżka miodu
łyżka jagód goji
do wyboru: morele, jagody, truskawki, banan, maliny

Możesz wybrać jeden rodzaj owoców np. morele, wtedy dodaj trzy sztuki lub połączyć kilka gatunków owoców.

Przygotowanie:

Płatki owsiane zalej gorącą wodą, wymieszaj z miodem, dodaj jagody goi, odczekaj, aż napęcznieją. Następnie wrzuć pokrojone owoce. Możesz dodać rodzynki, daktyle, suszone śliwki i orzechy. Przy czym orzechy warto dzień wcześniej namoczyć, a dopiero później dodać do owsianki. Taki posiłek to bomba witaminowo-energetyczna!

Innym, równie błyskawicznym sposobem na zdrowe śniadanie jest przygotowanie posiłku w kuchence mikrofalowej. Wystarczy napełnić miseczkę odpowiednią ilością wody, dodać płatki i podgrzać. Następnie przyprószyć owsiankę owocami, skropić odrobiną soku z cytryny i jeść ze smakiem!

Aby danie szybko się nie znudziło, proponujemy od czasu do czasu zastąpić miód ulubionym syropem owocowym, np. domowym sokiem malinowym, a zamiast suszonych owoców użyć dżemu bądź powideł ze śliwki.