Jakie jedzenie skraca życie, a które je wydłuża? Amerykańscy naukowcy wyniki badań

Amerykańscy naukowcy ostrzegają: jedzenie tych produktów skraca życie! A co jeść, żeby dłużej żyć? Przygotowali specjalny indeks potraw, które mają pozytywny i negatywny wpływ na nasz organizm.

Jakie jedzenie skraca życie? Badania amerykańskich naukowców

Chociaż o amerykańskich naukowcach krążą już dowcipy, to wciąż są oni potęgą w dziedzinie badań. Mimo że wybierają niestandardowe tematy, które mogą czasem wywołać uśmiech, to niektóre lepiej wziąć na poważnie.

Specjaliści żywienia z Uniwersytetu Michigan przyjrzeli się 5853 produktom żywnościowym. Sprawdzili, jak oddziałują one na ludzki organizm i stworzyli specjalny indeks, który oblicza korzystny lub szkodliwy wpływ na zdrowie. A to wszystko w dość ostentacyjnej jednostce: minutach życia.

Jakie jedzenie wydłuża, a jakie skraca życie i o ile?

W swoich badaniach naukowcy skupili się na najpopularniejszych w Stanach Zjednoczonych potrawach i produktach. Nic więc dziwnego, że na ich liście znalazło się sporo wysoko przetworzonych rzeczy.

Jakie jedzenie skraca życie? Jedną z takich potraw jest hot-dog. Bułka z parówką ma skrócić nasze życie nawet o 36 minut! Sama parówka to 27 minut życia mniej.

Jakie jedzenie wydłuża życie? Co jeść, żeby dłużej żyć? Na szczęście, są produkty, które dodają nam minut. Są to oczywiście orzechy, warzywa strączkowe czy też owoce morza. Najlepiej mają wegetarianie, bo jednym z głównych „skracaczy” czasu jest mięso- 1 gram zjedzonego przetworzonego mięsa to 0,45 minuty straconego życia, podczas gdy 1 gram owoców – to 0,1 minuty życia więcej.

Garść orzechów nerkowca może wydłużyć nam życie o 26 minut, kawałek pieczonego łososia – o 16 minut, a miseczka ryżu z fasolką – o 13 minut. Nawet kawałek szarlotki może przedłużyć życie o 1,3 minuty.

Nie można traktować tego zbyt dosłownie

Oczywiście, wszystko trzeba traktować z pewnym dystansem. Są to jedynie zalecenia, które mają być podpowiedzią, jak zdrowo się odżywiać.

Indeks ma przede wszystkim pomóc w wyborze i wykorzystywaniu spożywanych codziennie produktów tak, aby wprowadzić chociaż minimum zmian w nawykach i uzyskać maksymalne korzyści dla zdrowia i środowiska

powiedział CNN Olivier Jolliet, profesor nauk o zdrowiu środowiskowym na uniwersytecie i starszy autor artykułu

Może to będzie dobra motywacja, żeby odżywiać się lepiej?

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez CNN (@cnn)


Komentarze

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×