NewsyJapończycy piją za mało? Urząd Skarbowy wyznaczył nagrody za spożycie alkoholu

Japończycy piją za mało? Urząd Skarbowy wyznaczył nagrody za spożycie alkoholu

Japończycy piją za mało? Urząd Skarbowy wyznaczył nagrody za spożycie alkoholu
Ewa
03.09.2022 08:55

Japoński Urząd Skarbowy ogłosił kontrowersyjny konkurs. Ma on podsunąć pomysł, jak zachęcić mieszkańców do spożywania większej ilości alkoholu. Japończycy dostali nietypowe wyzwanie!

Chociaż cały świat bije na alarm, że spożywamy za dużo alkoholu, to Japonia boryka się z zupełnie innym problemem. Wpływy z akcyz za sprzedaż alkoholu są tak niskie, że Narodowa Agencja Podatkowa organizuje specjalny konkurs. Uczestnicy mają przesłać pomysły, jak zachęcić młodych mieszkańców wyspy do picia alkoholu.

Japończycy piją za mało

Narodowa Agencja Podatkowa (NTA) ma problem z dzisiejszą młodzieżom- piją za mało alkoholu. Według niezależnych badań połowa młodych dorosłych w Japonii deklaruje, że spożywa alkohol bardzo rzadko lub wcale. Mogłoby się wydawać, że to pozytywne zjawisko: alkohol należy do mocno uzależniających używek i potrafi być destrukcyjny dla naszego zdrowia. Jednak, znani ze swojej powściągliwości, Japończycy widzą w tym duży problem. Wszystko przez... podatki. Wpływy ze sprzedaży alkoholu są tak niskie, że rząd postanowił  z tym walczyć.

Wielka akcja promująca alkohol

Kiedy kolejne państwa zakazują reklam alkoholu, a nad influencerami z kieliszkami w dłoniach ciskane są gromu, Japończycy organizują specjalny konkurs. Jako że hasło "Pij więcej, abyśmy mogli otrzymać Twoje pieniądze" nie przyjęłoby się zbyt dobrze, to NTA stworzyła specjalny konkurs. Zadaniem uczestników jest wymyślenie akcji marketingowej wraz ze specjalnym hasłem, która miałaby zachęcać do częstszego picia napojów procentowych. Do 9 września każdy w wieku od 20 do 39 lat może sam lub w grupach dwu- lub trzyosobowych wymyślić nowe strategie sprzedaży, która będzie atrakcyjna.

Finaliści przejdą do kolejnej rundy 10 listopada, a najwyżej oceniony pomysł zostanie wdrożony przez NTA w najbliższym czasie. To świetna okazja dla początkującego specjalisty ds. marketingu dla młodych dorosłych.

Japończycy piją za mało- Pyszności/ canva.com
Japończycy piją za mało- Pyszności/ canva.com

Pomysł wzbudził dużo kontrowersji

Zorganizowany przez rząd konkurs wzbudził mnóstwo kontrowersji oraz dyskusji nie tylko w Japonii, ale również na całym świecie.

"Próbują stworzyć nowych alkoholików?""Niepicie to dobra rzecz, o czym oni w ogóle gadają?""Piwo to tylko gorzka woda, a imprezy firmowe to strata czasu i pieniędzy"grzmią internauci

Wygląda na to, że zawodnicy będą mieli sporo roboty, próbując znaleźć sposób na sprzedanie alkoholu tej grupie abstynentów. Niecałe 8 % dwudziestolatków w tym kraju spożywa alkohol regularnie. Dla porównania- robi to ok. 30% ludzi w wieku 40-60 lat.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także