O tej porze najlepiej napić się kawy. Zadziała najlepiej i najszybciej, bez skutków ubocznych

Kiedy pić kawę- Pyszności źródło Canva

Kiedy pić kawę- Pyszności źródło Canva

Kiedy pić kawę, aby zadziałała na nas najlepiej, bez żadnych skutków ubocznych? Wiele osób to od niej zaczyna swój dzień. Lepiej chwilę poczekać.

Poranek, budzik bezlitośnie wyrywa Cię z łóżka o nieludzkiej godzinie. A może poprzedniego dnia do późna oglądałeś nowy sezon ulubionego serialu? W takiej sytuacji wybawienie wydaje się być jedno: kubek gorącej kawy. Lekko zaspany nalewasz wodę do czajnika i czekasz, aż brązowy napój doładuje Twoją moc. Chociaż mówi się, że każda pora na kawę jest dobra, to tym razem popełniasz mały błąd. Kiedy zatem najlepiej chwycić za kubek kawy?

Czy kawa jest zdrowa?

Jeden z ulubionych napojów Polaków niesie za sobą korzyści i pozytywne skutki dla naszego zdrowia. Poprawia krążenie krwi, dodaje energii, jest źródłem antyoksydantów, które opóźniają procesy starzenia się. Kawa wpływa pozytywnie na pracę serca i wątroby, zmniejsza ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów oraz rozwoju cukrzycy typu 2. Lekarze zalecają, aby dorosłe osoby piły maksymalnie cztery filiżanki (około 950 ml) kawy dziennie.

via GIPHY

 

Kiedy pić kawę?

Poza ilością ważna jest również godzina, o której sięga się po kubek z gorącym napojem. Wiele osób robi to od razu po przebudzeniu, jako część porannego rytuału. Naukowcy jednak twierdzą, że nie jest to najlepszy pomysł. Wypicie kawy tak wcześnie zmniejsza jej działanie pobudzające.

Kiedy pić kawę- Pyszności/ źródło: Canva

Kiedy pić kawę- Pyszności/ źródło: Canva

Zbyt wczesne wypicie kawy może zaburzyć nasz naturalny rytm wytwarzania kortyzolu. Najwyższy poziom tego hormonu występuje w organizmie według różnych źródeł ok. 8:00 rano lub około 30-45 min po przebudzeniu, a później zaczyna spadać. W związku z tym po gorącą kawę należy sięgnąć nie wcześniej niż 2 godziny po przebudzeniu. Jeśli chcemy sięgnąć po kawę w drugiej części dnia, gdy kończą nam się siły, to dobrym rozwiązaniem będzie zrobienie sobie „coffee nap”, czyli drzemki po wypiciu kawy. Pozwala ona zwiększyć dostępność receptorów dla kofeiny w mózgu- idealnie po obiedzie.

O której godzinie najchętniej sięgasz po kawę?

Przepis na szybkie ciasto z tabliczką czekolady znajdziesz na naszym kanale YouTube

 


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×