NewsyNiedoskonałe warzywa ponownie w Lidlu. Sieć wraca ze specjalną akcją

Niedoskonałe warzywa ponownie w Lidlu. Sieć wraca ze specjalną akcją

Niedoskonałe warzywa w Lidlu- Pyszności/ źródło: Canva, Lidl Polska
Niedoskonałe warzywa w Lidlu- Pyszności/ źródło: Canva, Lidl Polska
Ewa
30.01.2023 06:00

Lidl wraca ze swoją akcją. Do sprzedaży ponownie trafią niedoskonałe warzywa i owoce w super cenach. To duże wsparcie dla rolników.

Sieć sklepów Lidl ponownie ruszyła ze specjalną akcją. Do sklepów trafiły "brzydkie" owoce oraz warzywa od polskich rolników. Smakują tak samo, jak te o idealnym kształcie, a kosztują mniej. Specjalna inicjatywa popularnej sieci wspiera polskich rolników.

Niedoskonałe warzywa trafią do sprzedaży

Polski Lidl postanowił po raz kolejny wesprzeć polskich rolników. To kontynuacja akcji z 2021 roku, która była odpowiedzią na apel pana Mieczysława, którego "krzywe" buraki nie znajdowały kupców. Lidl zareagował błyskawicznie, skupując mniej kształtne warzywa i sprzedając je w swoich sklepach Do buraków, marchewek i selerów, które nie wygrałyby konkursu piękności wśród warzyw, dołączą również nad wyraz wyrośnięte jabłka i żółte pomidory z wadami skórki. Tym samym sieć wspiera nie tylko rolników, ale również sadowników, którzy mieli problem ze sprzedażą niewystarczająco idealnych produktów do sklepu.

Niedoskonałe warzywa w Lidlu- Pyszności
Niedoskonałe warzywa w Lidlu- Pyszności
Ponad 1000 ha naszych sadów zapewnia klientom sieci Lidl Polska nieustanny dostęp do pysznych jabłek już od wielu lat. Każde z nich zawsze spełnia kryteria i normy handlowe dopuszczające je do sprzedaży. Dostępne w aktualnej ofercie jabłka z naszych sadów są większe od standardowych, czym odbiegają od wyznaczonych standardów. Są jednak tak samo bogate w smak oraz wartości odżywcze, dlaczego cieszymy się, że trafią do konsumentów w całej Polsce" – mówi Hubert Woźniak, prezes Organizacji Producentów Owoców Rajpol

Warzywa i owoce są pełnowartościowe i tak samo smaczne, jak te o idealnym kształcie i rozmiarze.

Walka z marnowaniem żywności

Niedoskonałe warzywa i owoce trafiające do sprzedaży to odpowiedź sieci na problem marnowania żywności. Sieć od dawna prowadzi również akcję "Kupuję, nie marnuję", w ramach którego w niższej cenie oferuje produkty o krótkim terminie przydatności.

Dzięki inicjatywie Lidl Polska możemy zapobiegać ich marnowaniu oraz ograniczyć koszty, z którymi musielibyśmy mierzyć się w przypadku niesprzedania wyprodukowanych partii" – twierdzi Michał Gulczyński, członek zarządu w firmie Polfarm.

Pomysły na pyszne obiady z kurczakiem w roli głównej znajdziesz na naszym kanale YouTube

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także