Newsy10 mało znanych faktów o KFC. Większość klientów restauracji nie ma o nich pojęcia

10 mało znanych faktów o KFC. Większość klientów restauracji nie ma o nich pojęcia

10 mało znanych faktów o KFC. Większość klientów restauracji nie ma o nich pojęcia
Ewa
14.05.2021 13:06, aktualizacja: 26.09.2023 12:57

Jesteś fanem kubełków wypełnionych po brzegi kawałkami chrupiących kawałków kurczaka? Dzisiaj pokażemy Ci kilka ciekawostek na temat najpopularniejszej sieciówki z kurczaka. Obowiązkowe dla każdego fana KFC :)

#1 Starszy pan z KFC

Twarzą tej marki jest jej założyciel: pułkownik Harland Sanders tak naprawdę nie był wojskowym a pułkownikiem stanu Kalifornia. Podczas odbierania nadanego mu tytułu wystąpił w charakterystycznej bródce, białym garniturze i krawacie. I tak właśnie powstał wizerunek zerkający na nas z logo.

#2 Pierwszą restaurację otwarto w 1930 roku

Początkowo Sanders sprzedawał swoje kurczaki...przy stacji benzynowej. W 1952 roku był zmuszony jednak sprzedać swoją stację benzynową, ale nie porzucił marzeń o kurczakowym biznesie i postanowił założyć całą sieć restauracji. Od swoich franczyznobiorców pobierał 5 centów od każdego sprzedanego kurczaka.
Pierwszy lokal w Polsce pojawił się w 1995 roku, czyli ćwierć wieku temu.
Obecnie KFC ma 19 tysięcy lokali w 100 krajach na całym świecie. Imponujący wynik, prawda?

#3 Kubełki pojawiły się dopiero w 1957 roku

Flagowy produkt KFC pojawił się dopiero 15 lat po otwarciu pierwszej restauracji. Aktualnie w ciągu minuty sprzedaje się 400 kawałków kurczaka.

#4 Przepis jest skrywaną tajemnicą

Wielu próbowało odgadnąć tajemną recepturę panierki. Prawdziwy przepis był odtwarzany na setki sposobów, jednak ten, który wykorzystywany jest w restauracjach jest trzymany w sejfie w Luisville w Kentucky, gdzie siedzibę ma firma. Co ciekawe, sama receptura nie jest objęta patentem.

Dlaczego? Według obowiązującego prawa patentowego cały skład panierki musiałby być wtedy jawny.

Przepis trzymany w sejfie dodaje dużo tajemniczości całej firmie i jest bardzo ciekawym zabiegiem marketingowym. Możesz jednak spróbować przygotować chrupiącego kurczaka w domu, wyjdzie równie pyszny.

Obraz

#5 W Japonii kurczak z KFC jest...tradycyjnym świątecznym posiłkiem

Pierwszą restaurację w Japonii otwarto w 1970 roku. Nikt nie spodziewał się, że smażony kurczak stanie się świątecznym posiłkiem. Początkowe zainteresowanie Japończyków podłapali marketingowcy i ruszyli z hasłem "Kurisumasu ni wa kentakkii" czyli:"Kentucky na Święta!". Odniosło to ogromny sukces i do dziś japońskiej rodziny zamawiają kubełki (często z kilkutygodniowym wyprzedzeniem) na święta.
My jednak wolimy zostać przy naszym barszczu z uszkami :)

#6 Pizza z KFC? Czemu nie!

Zarówno KFC jak i Pizza Hut należą do jednego koncernu, AmRest. W ten sposób w 2019 roku połączyli swoje siły i stworzyli razem pizzę z kawałkami chrupiącego kurczaka

#7 Co kraj to obyczaj

Menu KFC różni się często w zależności od kraju, gdzie znajduje się restauracja. W niektórych restauracjach w Stanach możesz spróbować wątróbki i żołądków.
W Japonii znajdziesz smażoną kukurydzę, w Tajlandii zamówisz boks z ryżem, kurczakiem i zielonym curry, filipińskie KFC ugości Cię hot-dogiem, w Singapurze zjesz tłuczone ziemniaki, a we Francji możesz trafić na...tiramisu ze słodkim ciastem.

#8 KFC ma rozbudowaną sieć dodatków

I nie mowa tutaj o jedzeniu. Możesz kupić crocsy inspirowane kultowym kubełkiem, figurki z porucznikiem Sandersem, skarpetki, koszulki i inne części garderoby. KFC stał się rozpoznawalnym na cały świecie i kultowym znakiem, który mocno zakorzenił się już w naszej kulturze.

#9 Dobre lokowanie do podstawa

Kubełki KFC pojawiały się w wielu filmach i serialach. "Green book", "Na zakręcie", "Tokyo Drift" to nieliczne z przykładów

#10 Nie bądźmy zbyt dosłowni

KFC towarzyszyło hasło "finger lickin’ good", czyli "palce lizać". W Chinach niestety zostało na początku przetłuczone dość niefortunni jako "zjedz swoje palce". No cóż, translatoryka nie należy do łatwych dziedzin nauki :)

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także