Po 30 latach nie wytrzymali kolejnych podwyżek. Kultowa polska sieć burgerowni ogłasza upadłość

Polska sieć burgerowni- Pyszności źródło Mr Hamburger (Facebook)

Polska sieć burgerowni po 30 latach na rynku ogłasza upadłość. Pokonały ich ogromne podwyżki i inflacja. Fani są zrozpaczeni.

Rosnące ceny powodują, że coraz więcej restauracji musi zamknąć swoje lokale. Dołącza do nich również sieć fast-foodów, którą dobrze znają mieszkańcy Śląska. Po 30 latach z gastronomicznej mapy Polski znika „Mr Hamburger”.

Upadek gastronomii

Rosnąca cena produktów spożywczych i rekordowe podwyżki prądu sprawiają, że polska gastronomia znajduje się w dramatycznej sytuacji. Wielu restauratorów nie ma wyboru i zmuszeni są podnieść ceny w lokalach. To z kolei odstrasza część klientów, którzy również borykają się z inflacją. W ten sposób zatacza się błędne koło, które ciężko jest zatrzymać. Jeszcze gorzej ma być od przyszłego roku.

Jeżeli koszty prowadzenia restauracji od przyszłego roku wzrastają o 260%, to nie mam bladego pojęcia, co mam wymyślić. Nie mogę wszystkich kosztów przerzucić na gości, bo nikt nie kupi zupy, która będzie kosztować 40 zł- opowiada jeden z wrocławskich przedsiębiorców

Zobacz również: Restaurator dostał rachunek za prąd wynoszący 21 000 złotych. Jego słowa wyciskają łzy

Polska sieć burgerowni- Pyszności

Polska sieć burgerowni- Pyszności/ Canva

Polska sieć burgerowni kończy działalność

30 lat na rynku, grono stałych klientów, którzy przyprowadzali swoje dzieci, nawet wejście na giełdę- to nie pomogło sieci Mr Hamburger w utrzymaniu się na rynku. W ostatnich latach z dań serwowanych w polskiej sieci fast food można było skorzystać m.in. w: Skoczowie, Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej i Katowicach. Byli pionierem na rynku fast-foodów, pojawili się przed ekspansją zagranicznych koncernów.

W ostatnich latach zarządy spółki podejmowały wiele działań mających na celu zmodernizowanie prowadzonych lokali oraz pozyskanie nowych klientów. Niestety z uwagi na pandemię COVID-19, sytuacja finansowa spółki się pogorszyła. Konieczność zamknięcia lokali w czasie lockdownu spowodowała istotny spadek obrotów, gdyż wcześniej główna działalność opierała się na obsłudze klientów bezpośrednio w lokalach gastronomicznych. Punkty sprzedaży umiejscowione były w centrach handlowych, w pobliżu stacji benzynowych bądź na trasach przelotowych, co gwarantowało duży ruch. Spółka nie była wcześniej przystosowana do prowadzenia sprzedaży online i dowozu posiłków do klienta, co wiązało się ze zmianą dotychczasowego modelu biznesowego oraz poniesieniem dodatkowych nakładów. Po zniesieniu obostrzeń zarząd spółki podejmował wszelkie starania w celu zniwelowania negatywnych skutków finansowych wywołanych pandemią- czytamy w komunikacie giełdowym

To oznacza koniec 30-letniej historii jednej z popularnych polskich sieci. Chociaż jeszcze miesiąc temu poszukiwali pracowników, a 5 listopada oddali do użytku nową restaurację, to z uwagi na utratę płynności finansowej znika z mapy Śląska. Znałeś to miejsce? Może miałeś okazję jeść tam burgery?

Przepis na soczysta karkówkę z ziemniakami znajdziesz  na naszym kanale YouTube


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×