NewsyBiedronka idzie w ślady Lidla i dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego. Co to oznacza?

Biedronka idzie w ślady Lidla i dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego. Co to oznacza?

Biedronka idzie w ślady Lidla i dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego. Co to oznacza?
Ewa
23.09.2020 17:51, aktualizacja: 18.09.2023 12:56

Jeronimo Martins, Lidl, Kaufland i wiele innych firm zadeklarowało chęć współpracy. Cel? Eliminacja plastiku!

Wszystko w trosce o środowisko

Polski Pakt Plastikowy powstał jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie naszej planety tonami plastiku. Łączy on czołowych producentów opakowań plastikowych na jedzenie. W jego skład wchodzi 12 firm, od tych, które produkują opakowania na rynek, przez sieci handlowe, po przedsiębiorstwa zajmujące się recyclingiem.

Przez ostatnie 70 lat do recyclingu trafiło jedynie 10% tworzysz sztucznych. Czas to zmienić!

Przed Biedronką stoi do zrealizowania 6 celów

Włączenie się do Paktu wiąże się z koniecznością zrealizowania zasad, na których się on opiera. W związku z tym znana sieć będzie z nich rozliczana.

Do czego dąży sieć z owadem? Do zmniejszenia o 30% zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek, zwiększenia udziału surowców twórczych w opakowaniach do 25 % i osiągnięcia ponad 50% poziomu recyclingu.
Mało tego! Do 2025 roku wszystkie opakowania mają być w pełni biodegradowalne!

Duże obietnice i duże nadzieje

Im więcej dużych sieci włączy się do akcji, tym większa szansa na to, że w społeczeństwie wzrośnie świadomość na temat segregacji odpadów.

Plan do 2025 roku jest bardzo ambitny, a przede wszystkim wykraczający poza obowiązujące przepisy.

Już w 2017 r. zmniejszyliśmy gramaturę butelek wody Polaris, co rocznie oznacza wprowadzenie do obiegu ponad 150 ton mniej plastiku. Jogurt naturalny goBIO, dzięki zastosowaniu papierowej, łatwo zdejmowalnej etykiety, ma lżejszy kubeczek, co pozwala zaoszczędzić ponad 9 tys. kg plastiku rocznie. Innym przykładem może być stosowanie folii rozpuszczalnej w tabletkach do zmywania naszej marki własnej Kraft, które pozwoliło w ciągu roku na zmniejszenie wykorzystania plastiku o 11,1 ton. Dodatkowo na półki naszych sklepów trafiły papierowe patyczki higieniczne marek Dada i Carea z bawełnianą główką, dla dzieci i dorosłych, co rocznie ograniczy zużycie plastiku o ponad 330 ton mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w sieci Biedronka

Obok Biedronki i Lidla członkami paktu są między innymi Carrefour, Grupa Spółek Danone, Kaufland czy też Nestle.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także