Biedronka idzie w ślady Lidla i dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego. Co to oznacza?
Jeronimo Martins, Lidl, Kaufland i wiele innych firm zadeklarowało chęć współpracy. Cel? Eliminacja plastiku!
Wszystko w trosce o środowisko
Polski Pakt Plastikowy powstał jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie naszej planety tonami plastiku. Łączy on czołowych producentów opakowań plastikowych na jedzenie. W jego skład wchodzi 12 firm, od tych, które produkują opakowania na rynek, przez sieci handlowe, po przedsiębiorstwa zajmujące się recyclingiem.
Przez ostatnie 70 lat do recyclingu trafiło jedynie 10% tworzysz sztucznych. Czas to zmienić!
Przed Biedronką stoi do zrealizowania 6 celów
Włączenie się do Paktu wiąże się z koniecznością zrealizowania zasad, na których się on opiera. W związku z tym znana sieć będzie z nich rozliczana.
Do czego dąży sieć z owadem? Do zmniejszenia o 30% zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek, zwiększenia udziału surowców twórczych w opakowaniach do 25 % i osiągnięcia ponad 50% poziomu recyclingu.
Mało tego! Do 2025 roku wszystkie opakowania mają być w pełni biodegradowalne!
Duże obietnice i duże nadzieje
Im więcej dużych sieci włączy się do akcji, tym większa szansa na to, że w społeczeństwie wzrośnie świadomość na temat segregacji odpadów.
Plan do 2025 roku jest bardzo ambitny, a przede wszystkim wykraczający poza obowiązujące przepisy.
Obok Biedronki i Lidla członkami paktu są między innymi Carrefour, Grupa Spółek Danone, Kaufland czy też Nestle.