Po tym, jak dowiedziałam się, co można zrobić ze skorupkami jaj, już nigdy więcej ich nie wyrzucę!

Niedzielny poranek… Co smakuje wówczas najlepiej? Oczywiście jajecznica z ogórkiem i pomidorkami. Można śmiało powiedzieć, że to śniadanie mistrzów. Przygotowujesz ulubiony posiłek, a skorupki po jajkach wyrzucasz do kosza. STOP! W tym momencie powinieneś zmienić przyzwyczajenia. Dlaczego?

Choć może wydawać się to dość dziwne, skorupki zawierają 90% czystego wapnia, wiele cennych minerałów, które są bardzo istotne dla mięśni i kości.

Nigdy więcej nie będziesz ich wyrzucać i zaczniesz skrupulatnie zbierać. A to, jakie właściwości mają niedocenione przez nas skorupki, udowodniły przeprowadzone badania przez Amerykański Narodowy Instytut Zdrowia.

Słusznie w Twojej głowie pojawia się teraz pytanie: „Ale chwila, jak niby miałbym jeść skorupki?”. W formie sproszkowanej. Pokażemy Ci, jak się do tego zabrać. Pamiętać jednak należy, aby jajka była przede wszystkim ze znanego źródła.

Krok 1

12 skorupek włóż do durszlaka i dokładnie je opłucz pod bieżącą wodą. Należy jednak zwrócić uwagę na membranę, która znajduje się w środku – nie może zostać naruszona.

Krok 2:

Następnie włóż je do garnka, zalej wodą i gotuj przez 10 minut. W ten sposób pozbywasz się bakterii i patogenów.

Krok 3:

Podczas gotowania rozgrzej już piekarnik do 95 stopni Celsjusza.

Krok 4:

Wyciągnij skorupki z wrzącej wody i połóż je na durszlaku. Po chwili umieść je na blasze i włóż do piekarnika na 15 minut.

Krok 5:

Po upływie czasu, wyciągnij je. Gdy ostygną, włóż je do blendera lub młynka do kawy – należy je drobno zmielić.

Krok 6:

Gotowy proszek można dodać do jedzenia, spożywać w czystej postaci lub rozcieńczać z wodą i pić. Pół łyżeczki spożywanej codziennie odpowiada 400 mg wapnia.

Prosty sposób na to, aby zadbać o swoje mięśnie i koście, nie wydając przy tym fortuny.


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×