NewsyStarbucks otworzył kawiarnię przyjazną dla osób głuchych. Ta inicjatywa zasługuje na pochwałę!

Starbucks otworzył kawiarnię przyjazną dla osób głuchych. Ta inicjatywa zasługuje na pochwałę!

Starbucks otworzył kawiarnię przyjazną dla osób głuchych. Ta inicjatywa zasługuje na pochwałę!
Ewa
25.09.2020 10:44

Kawa jest chyba najpopularniejszym napojem, którego możemy szukać w każdym zakątku świata, a Starbucksa nikomu chyba nie trzeba przedstawiać. Znana sieć kawiarni udowadnia, że jest otwarta na wszystkich.

Obraz

Pomocna dłoń dla osób głuchych

Środowisko osób głuchych na co dzień mierzy się z różnymi przeciwnościami losu, które utrudniają zwykłe funkcjonowanie. Chociaż w urzędach coraz częściej można spotkać się z możliwością umówienia spotkania w obecności tłumacza, to poza tym trudno szukać innych udogodnień.

Starbucks postanowił jednak wyjść na przeciw oczekiwaniom swoich klientów i zaczął otwierać kawiarnie, w których obsługa płynnie posługuje się językiem migowym. W ten sposób stworzył też dodatkowe miejsca pracy dla osób niepełnosprawnych.

Obraz

Nie tylko dla niesłyszących

Pierwsza taka kawiarnia powstała w USA, w Waszyngtonie, ale już otwarto kolejne takie miejsce w Japonii. Pomimo tego, że te miejsca przystosowane są do osób niesłyszących, to z oferty restauracji mogą korzystać również osoby pełnosprawne.

Symboliczne fartuchy

Charakterystyczne, zielone fartuchy zostały ozdobione wyhaftowanymi znakami migowymi. Chociaż wszyscy pracownicy są biegli w języki migowym, to takie właśnie zapaski wyróżniają osoby głuche.

Nie musisz posługiwać się biegle językiem migowym

Nie ma jednego, uniwersalnego języka migowego, ale osoby głuche nie muszą się tego obawiać. Oprócz tego, że obsługa miga, to wprowadzono także wiele innych udogodnień. W kawiarni są tablety, konsole z klawiaturami i cyfrowe notatniki, które ułatwiają składanie zamówień. W ten sposób każdy może poczuć się komfortowo.

Jak podoba Ci się tak inicjatywa? Znasz podobne miejsca w Polsce?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także