Kwaśna, intensywna surówka do ryby z kiszonej kapusty i jabłka

Smak kiszonej kapusty w połączeniu z rybą to zestawienie idealne. Właśnie w takiej formie jest ona podawana najczęściej w naszych domach i bardzo smakuje domownikom. Surówka z kapusty kiszonej z dodatkiem jabłka to nasz sprawdzony przepis na piątkowy obiad.

Surówka z kapusty kiszonej- Pyszności; Foto: Canva

Surówka z kapusty kiszonej- składniki

  • 0,5 kg odsączonej kapusty kiszonej
  • 1 marchewka
  • 1 jabłko
  • 1 mała cebula
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
  • cukier
  • sól
  • pieprz

Sposób przygotowania surówki

Przygotuj wszystkie składniki. Wyjmij kapustę z opakowania i odsącz z nadmiaru soku. Taki sok można śmiało wypić. Jest on bardzo wartościowy i zdrowy. Następnie obierz marchewkę, jabłko i cebulę. Marchew zetrzyj na tarce z dużymi oczkami, a zaraz po niej w ten sama sposób potraktuj jabłko. Cebulę poszatkuj w bardzo małą kostkę. Umieść wszystkie składniki w misce i zabierz się za robienie sosów. Połącz oliwę z oliwek z cukrem, solą i pieprzem. Całość wymieszaj i polej pokrojone warzywa. Możesz schłodzić kapustę lub podawać ją od razu do obiadu.

Kiszona kapusta-Pyszności; Foto: Canva

Czy surówka z kapusty kiszonej jest zdrowa?

Spektrum możliwości kiszonych produktów jest bardzo duże, ale właściwie to czemu? Otóż bakterie, które powstają w wyniku fermentacji mlekowej to cenne organizmy dla naszego przewodu pokarmowego. Sfermentowana żywność ma ogromne możliwości. Zaczynając wymieniać od działania przeciwnowotworowego, przeciwcukrzycowego, przeciwmiażdżycowego, czyli chorób, które w ostatnim czasie mocno dotykają nasze społeczeństwo.

Dodatkowo wpływają na nasz układ odpornościowy i zmniejszają ryzyko chorób. Odporność pochodzi z jelit, to powiedzenie ma w sobie dużo prawdy. Oprócz tego spożywanie produktów kiszonych może zapobiegać epizodom depresji. Natomiast kiszonki depresji nie wyleczą, trzeba o tym pamiętać. Należy jednak zaznaczyć, że wysokie temperatury niszczą bakterie, które znajdują się w takich kiszonkach. Wiec przygotowanie bigosu nie będzie tak korzystne, jeśli chcemy wyciągnąć z tego produktu jak najwięcej dla naszego zdrowia. Lepiej zdecydować się na naszą surówkę.

Jeśli masz ochotę poeksperymentować w kuchni, to przygotuj tę surówkę.

To niesamowita bomba witaminowa i sprawdzi się idealnie jako dodatek do obiadu.


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×