Mało kto słyszał o surówce z tego warzywa, nie zdołasz się oderwać. Smak mięs podkreśla wyśmienicie

Brukselka, warzywo, które jest przez wielu z nas znienawidzone. Być może właśnie przez jej niewłaściwe przygotowanie ma gorzki posmak, który wielu z nas nie odpowiada. Dlatego surówka z brukselki, na którą przepis znajdziecie poniżej, jest świetnym sposobem, aby włączyć to warzywo do codziennej diety. 

Surówka z brukselki i orzechów

Surówka z brukselki

Brukselka – Pyszności; Foto: canva.com

Składniki:

  • 250 g brukselki
  • 1 garść orzechów włoskich
  • 2 łyżki oleju
  • sok z małej cytryny
  • sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Zacznij od przygotowania wszystkich składników. Umyj brukselkę i obierz z liści. Zetrzyj maleńkie warzywo na tarce o małych oczkach. Przypraw sokiem z cytryny, solą i pieprzem. Polej całość olejem. W międzyczasie posiekaj i dodaj orzechy do surówki. Wcześniej możesz podsmażyć orzechy na patelni. Surówka gotowa.

Brukselka – Pyszności; Foto: canva.com

Co skrywa brukselka?

Właściwości brukselki zachwycają dietetyków i najchętniej polecaliby ją każdemu swojemu pacjentowi. To warzywo ma tylko 47 kcal w 100 g, więc jest niskoenergetyczne. Można jeść je bez obaw o to, że przytyjemy. Ponadto doskonale uzupełni nasze danie i dobrze nas nasyci. Poza tym jest źródłem błonnika pokarmowego.

Zagłębiając się dalej we właściwości brukselki, znajdziemy w niej wiele cennych makro i mikroelementu. Zawiera ona sporo potasu, wapnia, fosforu, magnezu, ale też żelaza i jodu. Wśród witamin królują witaminy z grupy B. Najwięcej znajdziemy w niej witaminy B6 i B9.

Brukselka – Pyszności; Foto: canva.com

Jakie właściwości prozdrowotne ma surówka z brukselki?

Za dużą ilością witamin i składników mineralnych idzie bardzo dużo właściwości. Warzywo to ma dużą zawartość przeciwutleniaczy. Wszystko to może pomóc w ochronie komórek naszego organizmu przed niektórymi rodzajami raka. Wprowadzenie brukselki do zbilansowanej diety i prowadzenie zdrowego stylu życia może pomóc zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory.

Oprócz działania przeciwnowotworowego brukselka może obniżyć stężenie glukozy we krwi. Większe spożycie warzyw kapustnych, w tym brukselki, wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem cukrzycy. Wszystko to dzięki temu, że brukselka ma dużo błonnika, a to on pomaga regulować stężenie cukru we krwi.

Lubisz zielone warzywa? Zobacz na naszym kanale YouTube jak przygotować zapiekankę z makaronem pełnoziarnistym i brokułem krok po kroku.


Komentarze

Komentarze do tego artykułu zostały wyłączone

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×