NewsyPrzedsiębiorcy zebrali 100 milionów dolarów na wegańskie kurczaki. Roślinna rewolucja w branży

Przedsiębiorcy zebrali 100 milionów dolarów na wegańskie kurczaki. Roślinna rewolucja w branży

Przedsiębiorcy zebrali 100 milionów dolarów na wegańskie kurczaki. Roślinna rewolucja w branży
Ewa
24.07.2022 16:25

Firma Next Gen Foods z siedzibą w Singapurze – producenci wegańskiej marki kurczaków TiNDLE – właśnie zebrała 100 milionów dolarów na dalszy rozwój. Ich wegańskie kurczaki mają zrewolucjonizować cały świat.

Wegańskie zamienniki produktów odzwierzęcych cieszą się coraz większą popularnością. W sklepie decydują się na nie nie tylko weganie, ale również osoby, które chcą ograniczyć mięso w diecie lub spróbować czegoś nowego. Wegański kurczak ma być prawdziwą rewolucją w żywieniu.

Wegańska firma stworzona przez weterana przemysłu mięsnego

Firma Next Gen Foods została założona w 2020 roku przez Andre Menezesa, urodzonego w Brazylii eksportera drobiu i weterana przemysłu spożywczego oraz Tima Reckera, rodowitego Niemca, którego firma rodzinna od trzech pokoleń produkuje sznycle i inne produkty mięsne.

Duet spotkał się podczas inkubatora przedsiębiorczości. Powiązał ich jeden cel: ograniczenie hodowli przemysłowej zwierząt. Postanowili zacząć od jednego z najchętniej wybieranych mięs: kurczaka.

Wegańskie kurczaki - skład

Flagowy produkt firmy to TiNDLE. Swoją nazwą nawiązuje do XIX-wiecznego irlandzkiego fizyka Johna Tyndalla. Wyrób ma naśladować kurczaka w każdym wydaniu: od kotleta po grillowanego sataya.

Wegańskiego kurczaka przygotowuje się z zaledwie 9 składników. Bazą jest mieszanka glutenu sojowego i pszennego, która jest połączona z „lipi”, roślinnym tłuszczem, który nadaje produktowi smakowitość podobną do kurczaka. Producenci podkreślają, że w przeciwieństwie do prawdziwego mięsa ich zamiennik nie zawiera cholesterolu i antybiotyków. Ma za to większą zawartość błonnika i białka niż kurczak.

Firma rozszerza swoje działanie

Zebranie tak wysokiego budżetu ma umożliwić Next Gen Foods dalszą ekspansję marki i dotarcie na rynek europejski i amerykański. Marka już podjęła pierwsze kroki i nawiązała współpracę z restauracjami w Nowym Jorku.

Ogólna reakcja na TiNDLE ze strony szefów kuchni i konsumentów w ciągu ostatnich 10 miesięcy zwaliła nas z nóg i nie możemy się doczekać, aby wprowadzić go obok dwóch największych rynków kurczaka: Stanów Zjednoczonych i Europy

powiedział Andre Menezes, założyciel firmy

Powstaną nowe produkty - nie tylko wegańskie kurczaki

Firma chce wykorzystać pozyskane od inwestorów fundusze do otwarcia w tym roku najnowocześniejszego centrum badawczego w Singapurze. Mają w nim powstawać nowe linie produktów, w tym inne produkty mięsne na bazie roślin, owoce morza bez ryb i alternatywy dla produktów mlecznych.

Zobacz jak zrobić wege wersję Burgera Drwala: 

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także