×

6 zagrań marketingowych, na które wciąż się nabieramy. Jak ich unikać i nie dać się naciągać?

Jakie zagrania marketingowe stosują supermarkety? Jak ich uniknąć i nie dać się nabrać? Odkrywamy tajemnice dużych sklepów!

Zagrania marketingowe: Darmowa degustacja

Zapewne wielokrotnie natknąłeś się na darmowe degustacje w supermarketach. Od jogurtów, przez przetwory, a nawet po grillowane kiełbaski. Oczywiście, ich celem jest to, żebyś zapoznał się z produktem i chętnie wrzucił do koszyka. Nie bez powodu częstują nas tym piękne, uśmiechnięte hostessy. Po pierwsze, trudno im odmówić. Po drugie, z wdzięczności chętniej wrzucimy do koszyka inny produkt tej marki.

Co zrobić? Wykazać się asertywnością. Pamiętaj, że odmówienie kupna produktu nie jest niegrzeczne ani niekulturalne.

Zagrania marketingowe: Wspólny wróg- kalorie

Coraz chętniej sięgamy po zdrowe jedzenie, czytamy składy i dokonujemy świadomych wyborów- i bardzo dobrze! Jednak i z tego skorzystać chcą producenci i supermarkety. Nic tak nie łączy, jak wspólny wróg, czyli kalorie. I w ten sposób powstały produkty 0% tłuszczu, bez dodanego cukru, aż krzyczące z etykiety, że są zdrowsze.

Jak nie dać się nabrać? Produkty 0% wcale nie muszą być zdrowsze: beztłuszczowe mogą mieć dużo cukru, a te „bez cukru” konserwanty i wypełniacze. Po prostu- czytaj etykiety.

Zagrania marketingowe: Określenie „tylko”

I jedno słowo wystarczy. W końcu jeśli coś kosztuje TYLKO tyle i TYLKO dzisiaj, to od razu zwracamy uwagę na komunikat. Kolorowe, wielkie naklejki i głośne komunikaty w supermarketach aż krzyczą- weź mnie! Cena „99 groszy” nie przyciągnie jego uwagi, ale już „TYLKO 99 groszy” zdziała cuda. Podobnie działa „tylko dziś”, „tylko w tym tygodniu”, „tylko u nas”.

Co zrobić? Ignorować zagranie marketingowe! Promocje nie zając – nie uciekną. Nie kupuj więcej, niż potrzebujesz.

Zagrania marketingowe: Po co lustra na dziale z warzywami?

Zauważyłeś, że w wielu sklepach zamontowane są lustra? W szczególności nad owocami i warzywami. Optycznie powiększają one stragan i sprawiają, że wydaje się być duży i „na bogato”. Ten trik żeruje również na naszej próżności: każdy przystanie i zerknie na swoje odbicie. A jak już przystanie, to może nawet włoży do koszyka?

Co zrobić? Uśmiechnąć się do swojego odbicia i iść dalej 😉

Zagrania marketingowe: Zaufanie do produktów

Są marki, które od lat powtarzają swoje sloganu i stały się flagowcami w swoich kategoriach. Najlepszy krem czekoladowy, najbardziej chrupiące chipsy i ketchup z najlepszych pomidorów. Sprawia to, że ufamy tym markom i raczej nie zastanawiamy się, gdy bierzemy je z półki. Z tego korzystają producenci i… niejednokrotnie zmniejszają objętość produktu, nie zmieniając ceny. To sprytne zagranie marketingowe.

Jak nie dać się nabrać? Jeśli coś jest „naj”, to wcale nie oznacza, że jest najlepsze. Warto śledzić skład i ceny za kilogram innych produktów i je ze sobą porównywać.

Zagrania marketingowe: Opakowanie jest bardzo ważne

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. I dotyczy to również żywności. Butelka wody oklejona motywem bajki czy kolorowymi instrukcjami przyciągnie od razu wzrok i uwagę malucha. Lody waniliowe same w sobie nie są zbyt obrazowe, więc na kartonie znajdziesz pyszne desery z polewami i posypkami. Wszystko oczywiście jako „propozycja podania”.

Co zrobić? Chociaż to bardzo trudne, to nie zwracać uwagi na opakowania. Woda to tylko woda. Możesz kupić taką butelkę tylko raz i uzupełniać ja przefiltrowaną wodą z kranu.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Pradeep Durga (@foodie_durga)

 

Wybrane dla Ciebie

11 sekretów fast-foodów, o których nie powie Ci prawie żaden sprzedawca

Pracownicy znanych sieci z jedzeniem podzielili się wskazówkami i poradami, które warto zapamiętać. #1 Postaraj się zrezygnować z lodu w napojach Maszyny do lodu są bardzo trudne do czyszczenia, co czyni je prawdziwymi szalkami Petriego. Badanie z 2010 roku wykazało, że 48% dystrybutorów w restauracjach typu fast food zawiera bakterie z grupy coli, powszechnie występujące […]

13 sklepowych rozwiązań, które powinny mieć miejsce w każdym dziale z warzywami na świecie

Kreatywność i funkcjonalność powinny iść w parze. Te działy z owocami i warzywami zdecydowanie łączą te dwie rzeczy! #1 Naklejka, która pokazuje jaki kolor mango będzie najlepszy #2 Darmowe owocowe przekąski dla dzieci #3 Mocno dojrzałe banany sprzedawane w torbach z przepisami na ich wykorzystanie #4 Tablica na której sprawdzisz, na jakie warzywa i owoce […]

17 oszustw i kłamstw ze strony restauracji i producentów jedzenia, które nie powinny być legalne

Oczekiwania czasami boleśnie zderzają się z rzeczywistością. W tym przypadku takie zagrania powinny być legalne. #1 Wielkość talerza ma znaczenie #2 Dość szerokie te brzegi #3 „Duże” piwo w większej szklance kosztuje tyle samo, co to w mniejszej #4 Klasyk z naszego podwórka #5 Rozbudzone nadzieje #6 Prawie cały słoik #7 Pączki z czekoladą, żeby […]

18 sztuczek stosowanych przez producentów, które mają oszukać klientów

Sprytne opakowania, kuszące grafiki i promocje: to ma nas zachęcić do kupna. Czasami okazuje się, że rzeczywistość bywa okrutna. #1 Więcej nie znaczy… więcej? #2 Tutaj oszukała nas trochę Matka Natura #3 Do połowy pełna #4 Wersja zdecydowanie mini #5 W sumie mogło być gorzej #6 A niby to te same ciasteczka #7 Pudełko mogło […]

„Świeże” bułeczki w marketach to ściema! Skład to sama chemia i wypełniacze

Większość dużych supermarketów oferuje w swoim dziale z pieczywem gorące, odpiekane kilkukrotnie w ciągu dnia bułki. Ich skład jest co najmniej niezadowalający. Fabryka czy piekarnia? Piekarnia budzi w nas raczej pozytywne skojarzenia: zapach świeżego pieczywa, chleb z chrupiącą skórką i ciepłe bułeczki. Często wykorzystują to znane sieci i przyciągają swoich klientów ofertą ciepłych, świeżych bułeczek […]

16 produktów, przy tworzeniu których ktoś ewidentnie się czymś zainspirował. Smaczny plagiat?

Podróbki możemy znaleźć nie tylko na półce z elektroniką i ubraniami. Okazuje się, że nie omijają one nawet jedzenia 😉 #1 Detos, Doritos- kto by tam sprawdził #2 Jest krem pomiędzy? No jest. #3 Może to wersja dla fanów kotów? #4 Oryginalne Pronglesy! #5 Ciekawe, czy też ma w składzie olej palmowy #7 Przynajmniej wyróżnia […]

zamknij