Wirtualna Polska

Wielka Brytania wypowiada wojnę fast-foodom. Wszystko w trosce o zdrowie dzieci

Wielka Brytania wypowiada wojnę fast-foodom. Wszystko w trosce o zdrowie dzieci

Badania wykazały, że jedno na troje dzieci kończących szkołę podstawową ma nadwagę lub otyłość. Głównym powodem jest oczywiście niewłaściwa dieta i brak ruchu. Wielka Brytania zamierza z tym walczyć.

Wirtualna Polska

Jednym z problemów są reklamy

Nie da się ukryć, że wyświetlają się wszędzie i otaczają nas z każdej strony. Rząd oszacował, że dzieci w wieku poniżej 16 lat były w zeszłym roku narażone na 15 miliardów reklam niezdrowej żywności. Dla porównania: 2 lata temu było to 700 milionów. Wzrost jest po prostu niesamowity.

Wirtualna Polska
Wirtualna Polska

Zakaz reklam ma być jednym z rozwiązań

Wirtualna Polska
Wirtualna Polska

Rząd Wielkiej Brytanii ujawnił plan zakazu reklamowania niezdrowej żywności w internecie. Zakaz miałby dotyczyć produktów żywnościowych o wysokiej zawartości tłuszczu, soli i cukrów. W skrócie: oberwie się wszystkim sieciom fast-foodowym, producentom słodyczy, chipsów i napojów gazowanych.

Jestem zdeterminowany, aby pomóc rodzicom, dzieciom i rodzinom w Wielkiej Brytanii w dokonywaniu zdrowszych wyborów dotyczących tego, co jedzą

powiedział brytyjski Minister Zdrowia, Matt Hancock
telegraph.co.uk
Wirtualna Polska
Wirtualna Polska

Plany muszą zostać jeszcze omówione

Plany będą teraz omawiane przez przedstawicieli branży spożywczej, przedstawicieli społeczeństwa i rządu przez sześć tygodni, zanim zostanie podjęta decyzja, czy zakaz reklamy zostanie wprowadzony, czy nie.

Wirtualna Polska
Wirtualna Polska
theguardian.com

Przedstawiciele wielu firm uważają ten zakaz za niezwykle krzywdzący. Wpłynie on na pozycjonowanie wyników w wyszukiwarkach, sugestie i podpowiedzi Google oraz bezpośrednio na wyświetlanie reklam na stronach.

Wirtualna Polska
Wirtualna Polska

Jeśli ta polityka bezwzględnego zakazu zostanie wprowadzona w życie, zada to ogromny cios reklamom w Wielkiej Brytanii w czasie, gdy osłabia się ona po wpływie Covid-19

protestuje Stephen Woodford, dyrektor naczelny Stowarzyszenia Reklamowego

Nie da się ukryć, że obawiać tego mogą się jedynie producenci niezdrowej żywności. Może powinno dać to do myślenia?

Wirtualna Polska
Wirtualna Polska
Freepik

Komentarze

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×