PoradyAnna Lewandowska uczy jak zdrowo jeść kanapki. Już nie muszą być nudne i tuczące

Anna Lewandowska uczy jak zdrowo jeść kanapki. Już nie muszą być nudne i tuczące

Anna Lewandowska uczy jak zdrowo jeść kanapki. Już nie muszą być nudne i tuczące
Paulina

23.06.2022 09:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kanapki chyba każdy z nas lubi. Są szybkie w przygotowaniu i możemy je przyrządzać na różne sposoby. Niestety często popadamy w rutynę, zapominamy o dodatku warzyw, przez co posiłek staje się nudny i mało wartościowy odżywczo. Czas to zmienić - radzi trenerka Anna Lewandowska. Kanapki nie muszą być nudne, mogą stanowić jeden z wartościowszych posiłków w ciągu naszego dnia.

Jak skomponować dobrą i zdrową kanapkę? Największą część, bo aż połowę powinny zająć na talerzy warzywa lub owoce. Kolejne ćwiartki przypisane są osobno źródłom produktów węglowodanowych, w przypadku kanapek będzie to chleb. Natomiast źródłem białka będzie na przykład chuda szynki, jajka czy pasty ze strączków. W posiłku warto zadbać również o dodatek zdrowych tłuszczów i napoju – najlepiej wody. Co na to Anna Lewandowska? Czy ma podobne sposoby? 

Obraz

Jakie pieczywo do kanapek wybrać? Anna Lewandowska radzi

Poszukajcie w swoich okolicach piekarni i poproście o etykiety ze składami do przeczytania. Wybierajcie te produkty, które mają krótkie składy, powinien być prosty, bez zbędnych dodatków. Podstawowy skład pieczywa to mąka, woda, sól, drożdże lub zakwas. Ewentualnie nasiona i pestki. Ważny jest również kolor pieczywa. Ciemny i intensywny kolor świadczy o zastosowaniu barwników. Natomiast zbyt jasny kolor może świadczyć o zastosowaniu składników niskiej jakości. Ponadto, warto wybierać ciężkie pieczywo, ponieważ lekki chleb to zasługa dodatkowych spulchniaczy.

Takie składy sprawią, że w Waszym śniadaniu będzie przewaga węglowodanów złożonych i sytość po posiłku będzie odczuwana zdecydowanie dłużej -radzi Anna Lewandowska.

 

Obraz

Jakie dodatki wybierać?

Dobrym rozwiązaniem na kanapkę będzie tłuszcz roślinny. Warto zdecydować się na oliwę z oliwek lub awokado. Świetnie sprawdzą się do rozsmarowania jako energetyczna baza kanapki- radzi trenerka. Dodatkowo kluczowy jest dodatek zieleniny, ale tutaj pełna dowolność. Można wybrać sałatkę, rukolę, roszponkę czy kiełki. Do źródeł białka, jakie możemy umieścić na kanapce, zaliczamy: jajka, chudą szynkę o niskiej zawartości tłuszczu lub twarożek. Możemy użyć również hummusu. Jajka do kanapek to nie tylko jajecznica wspomina Anna Lewandowska.

Spróbujcie innych opcji, przykładowo jajek ugotowanych na twardo i pokrojonych w plasterki na kanapce lub mniej standardowego wykorzystania jajka sadzonego ułożonego na kanapce. 

Im bardziej kolorowo, tym lepiej, kanapki wcale nie muszą być nudne!

Obraz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także