Pilny komunikat dla klientów Lidla. Nie pij, a nawet nie otwieraj tego napoju
Lidl wydał ważne ostrzeżenie dla swoich klientów. W alkoholowym napoju wykryto nieprawidłowości, przez które nie nadaje się on do spożycia.
Tym razem nie Główny Inspektorat Sanitarny, a sieć sklepów oraz sam producent postanowili wycofać ze sprzedaży wadliwy produkt. Chodzi o partię piwa Mango Man Lassi Mango Sour Ale marki AleBrowar. Decyzja, podjęta 23 czerwca, wynika ze względów bezpieczeństwa. Piw z tej wadliwej partii nie należy nawet otwierać.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jednogarnkowa młoda kapusta do słoików. Robię pyszne zapasy na zimę
Wycofanie piwa z Lidla
Jak wyjaśniono w komunikacie zamieszczonym na stronie Lidla, istnieje ryzyko, że w produkcie może wystąpić wtórna fermentacja.
Proces ten, choć w kontrolowanych warunkach pożądany w niektórych stylach piwa, w tym przypadku przebiega niekontrolowanie. Oznacza to, że drożdże, które pozostały w piwie, wciąż przetwarzają cukry w alkohol i, co najważniejsze, w dwutlenek węgla. W przypadku, gdy butelka jest szczelnie zamknięta, gaz ten nie ma gdzie uciec, co prowadzi do gwałtownego wzrostu ciśnienia w jej wnętrzu. Nagromadzone ciśnienie może być tak ogromne, że butelka po prostu pęka lub eksploduje, rozsypując szkło i piwo wokół. To stwarza realne zagrożenie skaleczeniem dla każdego, kto ma kontakt z produktem.
Browar odpowiedzialny za piwo Mango Man Lassi Mango Sour Ale, wycofane niedawno ze sprzedaży w Lidlu, przewiduje rekompensaty dla klientów, którzy zakupili butelki z feralnej partii.
Producent: AleBrowar
Numer partii: 35/V/19/25
Data min. trwałości: 16.04.2026
EAN: 5907771341064
Data wycofania: 23.06.2025
Komunikat o wycofaniu produktu został również zamieszczony na oficjalnym profilu AleBrowar na Facebooku, aby jak najszybciej dotrzeć do szerokiej grupy konsumentów.
Klienci, którzy kupili ten produkt, są pilnie proszeni o jego zwrot do najbliższego sklepu. Jak informuje sieć, pieniądze za zakup zostaną zwrócone po okazaniu paragonu. Zarówno Lidl, jak i producent piwa, AleBrowar, przepraszają klientów za zaistniałą sytuację. Wszyscy, którzy chcą uzyskać dodatkowe rekompensaty lub mają pytania, mogą skontaktować się z browarem, wysyłając wiadomość na adres:reklamacje@alebrowar.pl.