Biedronka wydała specjalny komunikat. Wielu klientom musi oddać po 150 zł
W wyniku decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) sieć sklepów Biedronka zobowiązana jest do zwrotu po 150 zł osobom, które wzięły udział w akcji promocyjnej "Magia Rabatów". W specjalnym komunikacie sieć dyskontów informuje, jak można odebrać zwrot.
29.06.2024 | aktual.: 29.06.2024 12:03
Prezes UOKiK Tomasza Chróstny w maju br. wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Decyzja dotyczy akcji promocyjnej "Magia Rabatów", która obowiązywała od 1 do 3 grudnia 2022 r. Jak widnieje w komunikacie opublikowanym przez UOKiK, Biedronka wprowadziła klientów w błąd co do warunków promocji w przekazach reklamowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Magia Rabatów". Biedronka ukarana
Na czym polegała promocja "Magia Rabatów"? Posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani przez sieć sklepów do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki, a połowę kwoty wydanej na te produkty mieli otrzymać w formie vouchera wydrukowanego na paragonie. Voucher można było przeznaczyć na kolejne zakupy.
Problem w tym, że reklamy zamieszczone w sklepach nie informowały na temat dokładnej listy produktów, które można było kupić za wskazany voucher. Materiały marketingowe opatrzone były gwiazdką, przy której mniejszym drukiem informowano, że promocja miała obowiązywać tylko na wybrane artykuły przemysłowe lub tekstylia. Jak przekazuje UOKiK, powołując się na skargi, które wpłynęły do Urzędu, konsumenci byli zaskoczeni tym, że nie mogą zapłacić voucherem za istotną część produktów powszechnie przypisanych do tych kategorii.
Co więcej, informacja o produktach, które nie wchodziły w zakres promocji (chemia gospodarcza, kosmetyki, środki czystości), była przedstawiana klientom dopiero po zakupie, po wydrukowaniu paragonu z voucherem. Urząd wskazuje, że regulamin promocji dostępny był na stronie internetowej sieci handlowej, ale nie w sklepie, i nie w taki sposób, aby klienci mogli bez problemu się z nim zapoznać. Teraz Jeronimo Martins Polska ma obowiązek przyznania klientom, którzy nie wykorzystali vouchera, środków finansowych.
Biedronka zwraca klientom pieniądze. Vouchery na 150 zł
Na stronie internetowej sieci sklepów Biedronka widnieje komunikat, który informuje klientów o rekompensacie, jaką otrzyma każdy konsument, który nie zrealizował vouchera/voucherów w ramach akcji promocyjnej "Magia Rabatów". Rekompensata ma być przyznana w formie vouchera o wartości 150 zł na cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów niezależnie od ich wartości, ważnego rok od daty jego otrzymania (bez możliwości zamiany na gotówkę).
Biedronka poinformowała również, że voucher nie obowiązuje w przypadku kupna:
- napojów alkoholowych,
- wyrobów tytoniowych,
- preparatów początkowego żywienia niemowląt,
- wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów, kart podarunkowych czy doładowań kart podarunkowych.
Sieć wyjaśnia, że klientom, którzy jednocześnie są członkami programu lojalnościowego Moja Biedronka, voucher zostanie automatycznie zapisany na karcie Moja Biedronka, (której użyli przy udziale w akcji promocyjnej). Natomiast klienci, którzy brali udział w promocji, ale zrezygnowali z uczestnictwa w programie Moja Biedronka, proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.