Japończycy piją za mało? Urząd Skarbowy wyznaczył nagrody za spożycie alkoholu
Japoński Urząd Skarbowy ogłosił kontrowersyjny konkurs. Ma on podsunąć pomysł, jak zachęcić mieszkańców do spożywania większej ilości alkoholu. Japończycy dostali nietypowe wyzwanie!
03.09.2022 08:55
Chociaż cały świat bije na alarm, że spożywamy za dużo alkoholu, to Japonia boryka się z zupełnie innym problemem. Wpływy z akcyz za sprzedaż alkoholu są tak niskie, że Narodowa Agencja Podatkowa organizuje specjalny konkurs. Uczestnicy mają przesłać pomysły, jak zachęcić młodych mieszkańców wyspy do picia alkoholu.
Japończycy piją za mało
Narodowa Agencja Podatkowa (NTA) ma problem z dzisiejszą młodzieżom- piją za mało alkoholu. Według niezależnych badań połowa młodych dorosłych w Japonii deklaruje, że spożywa alkohol bardzo rzadko lub wcale. Mogłoby się wydawać, że to pozytywne zjawisko: alkohol należy do mocno uzależniających używek i potrafi być destrukcyjny dla naszego zdrowia. Jednak, znani ze swojej powściągliwości, Japończycy widzą w tym duży problem. Wszystko przez... podatki. Wpływy ze sprzedaży alkoholu są tak niskie, że rząd postanowił z tym walczyć.
Wielka akcja promująca alkohol
Kiedy kolejne państwa zakazują reklam alkoholu, a nad influencerami z kieliszkami w dłoniach ciskane są gromu, Japończycy organizują specjalny konkurs. Jako że hasło "Pij więcej, abyśmy mogli otrzymać Twoje pieniądze" nie przyjęłoby się zbyt dobrze, to NTA stworzyła specjalny konkurs. Zadaniem uczestników jest wymyślenie akcji marketingowej wraz ze specjalnym hasłem, która miałaby zachęcać do częstszego picia napojów procentowych. Do 9 września każdy w wieku od 20 do 39 lat może sam lub w grupach dwu- lub trzyosobowych wymyślić nowe strategie sprzedaży, która będzie atrakcyjna.
Finaliści przejdą do kolejnej rundy 10 listopada, a najwyżej oceniony pomysł zostanie wdrożony przez NTA w najbliższym czasie. To świetna okazja dla początkującego specjalisty ds. marketingu dla młodych dorosłych.
Pomysł wzbudził dużo kontrowersji
Zorganizowany przez rząd konkurs wzbudził mnóstwo kontrowersji oraz dyskusji nie tylko w Japonii, ale również na całym świecie.
Wygląda na to, że zawodnicy będą mieli sporo roboty, próbując znaleźć sposób na sprzedanie alkoholu tej grupie abstynentów. Niecałe 8 % dwudziestolatków w tym kraju spożywa alkohol regularnie. Dla porównania- robi to ok. 30% ludzi w wieku 40-60 lat.