NewsyNajlepszy sędzia na świecie unika tego produktu. Dzięki temu jest w tak świetnej formie

Najlepszy sędzia na świecie unika tego produktu. Dzięki temu jest w tak świetnej formie

Szymon Marciniak - Pyszności; Foto Canva.com i screen z https://www.facebook.com/The1stNews
Szymon Marciniak - Pyszności; Foto Canva.com i screen z https://www.facebook.com/The1stNews

25.05.2023 08:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Prowadził finał mistrzostw świata i wiele meczów topowych drużyn z Polski i ze świata. Teraz przed nim kolejne wyzwanie - finał Ligi Mistrzów. Szymon Marciniak, bo o nim mowa, to obecnie najlepszy sędzia piłkarski na świecie. Na świetną formę, którą docenia społeczność z całego świata, istotny wpływ ma dieta, którą sędzia stosuje. Co wiadomo na ten temat i po jakie produkty sięga popularny arbiter piłkarski?

Zastanawiasz się, ile kilometrów pokonuje sędzia piłkarski podczas meczu? Jest to dystans od 9 do nawet 13 km, czyli tyle, co przebiegają piłkarze. Sędziowanie wymaga odpowiedniego przygotowania i formy, by móc działać w pełnym skupieniu przez 90 minut, a czasem nawet dłużej. Kluczowe znaczenie ma dieta. O swoją formę nie musi się martwić polski arbiter Szymon Marciniak, który jest obecnie najlepszym sędzią piłkarskim na świecie. Przed nim finał Ligi Mistrzów, czyli niezwykle ważne wydarzenie w piłkarskim świecie. O jego sukcesie, najlepiej świadczy fakt, że jest drugim sędzią w historii, który w jednym sezonie prowadził finał mistrzostw świata i finał Ligi Mistrzów UEFA. Co je najlepszy sędzia na świecie?

Jak Szymon Marciniak dba o swoją sylwetkę?

Sędzia Marciniak to 41-letni arbiter, uznawany obecnie za najlepszego sędziego na świecie. Nie ma tu przypadku w tym, że to właśnie jemu powierza się prowadzenie najważniejszych imprez piłkarskich na świecie. Kluczowe znaczenie ma tu jego czujność, spostrzegawczość, stanowczość, odporność na stres w trudnych momentach, a także świetna forma fizyczna, która umożliwia mu bieganie przez pełne 90 minut po boisku.

Zawodnicy uprawiający muay thai - Pyszności; Foto Canva.com
Zawodnicy uprawiający muay thai - Pyszności; Foto Canva.com

Jego sylwetka to efekt ćwiczeń i pracy. Szymon Marciniak regularnie biega, jeździ na rowerze oraz trenuje muay thai. Jeszcze nie tak dawno, jego kariera stanęła pod znakiem zapytania. A wszystko to za sprawą tachykardii, czyli zaburzenia rytmu serca, która powstała na skutek zakażenia koronawirusem. Jednak nie przekreśliło to jego marzeń. Popularny arbiter pokonał wszelkie trudności. Dużą rolę w jego poczynaniach odgrywają również: intensywny trening na siłowni, wsparcie ze strony fizjoterapeuty, zabiegi regeneracyjne oraz dieta.

Dieta Szymona Marciniaka. Co je najlepszy sędzia piłkarski na świecie?

Nie od dziś wiadomo, że dieta w sporcie odgrywa kluczową rolę. Sportowcy przywiązują dużą wagę do tego, co jedzą. Niektórzy muszą liczyć każdą kalorię do tego stopnia, by masa ciała podczas zawodów była odpowiednia — dotyczy to m.in. skoczków narciarskich. A jak wygląda odżywiania piłkarskiego arbitra? Szymon Marciniak, dbając o atletyczną sylwetkę, spożywa tylko określone produkty. W jego menu próżno szukać ziemniaków, których unika jak ognia.

Produkty, które lubi jeść Szymon Marciniak - Pyszności; Foto Canva.com
Produkty, które lubi jeść Szymon Marciniak - Pyszności; Foto Canva.com

Poza tym arbiter Marciniak je głównie kasze, makarony ryż i spożywa więcej posiłków w ciągu dnia. W swojej diecie stawia na węglowodany złożone, czyli związki wielocząsteczkowe, które składają się z cukrów prostych połączonych w łańcuchy. Podczas jednego meczu spala nawet 2500 kalorii, dlatego odpowiednie odżywiania ma tu naprawdę istotne znaczenie. Szymon Marciniak podkreślił również, że czasem znajdzie chwilę na odstępstwo od diety — czasami chętnie sięgnie po ciastko czy inne słodycze, co doradziła mu jego dietetyczka. W przypadku tak intensywnych ćwiczeń nie jest to absolutnie żadnym "grzeszkiem".

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także