NewsyW Biedronkach w całym kraju pojawiają się tajemnicze komunikaty. Koniecznie zwróć na nie uwagę

W Biedronkach w całym kraju pojawiają się tajemnicze komunikaty. Koniecznie zwróć na nie uwagę

Co oznaczają komunikaty, które wyświetlają się na kasach samoobsługowych w sklepach Biedronka?
Co oznaczają komunikaty, które wyświetlają się na kasach samoobsługowych w sklepach Biedronka?
Źródło zdjęć: © Adobe Stock, mat. własne
22.08.2023 12:48

W sklepach sieci Biedronka kasy samoobsługowe wyświetlają tajemnicze komunikaty. Według potwierdzonych informacji klienci będą mieli z nimi do czynienia jeszcze przez trzy lata. O co chodzi?

Kasy samoobsługowe w sklepach Biedronka wyświetlają komunikaty informujące, że "w przypadku rozbieżności lub wątpliwości" co do ceny, klient "ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej". Informacja ta została umieszczona także przy kasach z obsługą kasjerską oraz przy wejściu do dyskontów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tajemnicze komunikaty w sklepach Biedronka. Co oznaczają?

Pełna treść komunikatu brzmi:

Szanowny Kliencie, w przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej (art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług).

Dziennikarze z wiadomościgandlowe.pl zwrócili się do sieci handlowej z prośbą o wyjaśnienie, co oznaczają powyższe komunikaty. Jak podkreśla portal, informacje te pojawiły się w sklepach z dnia na dzień, bez żadnych zapowiedzi, co sugerować może, że nie jest to zaplanowana kampania edukacyjna sieci. Odpowiedź rozwiała wątpliwości, ale nie wszystkie.

Komunikaty zostały umieszczone również przy stanowiskach kasjerskich oraz przy wejściu do dyskontów
Komunikaty zostały umieszczone również przy stanowiskach kasjerskich oraz przy wejściu do dyskontów© ma. własne

Jak podało portalowi wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska, operatora sklepów Biedronka, "informacja ta jest wypełnieniem prawomocnej decyzji Prezesa UOKiK: RBG 6/2020 z 5 sierpnia 2020 roku". Co to znaczy w praktyce? I jak duże znaczenie ma dla klientów sklepów Biedronka?

Biedronka ukarana przez UOKiK. Teraz ma obowiązek informować konsumentów

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sierpniu 2020 r. ukarał firmę Jeronimo Martins Polska (właściciela sieci sklepów Biedronka) za chaos cenowy, na jaki skarżyli się sami klienci sklepów. Jak wynika z komunikatu UOKiK-u z 2020 roku, Biedronka w latach 2016-2019 naruszała prawa konsumentów, stosując ceny przy kasach wyższe niż umieszczone na sklepowych półkach. Ponadto Urząd zarzucił sieci nieumieszczanie informacji o cenach produktów.

Na Biedronkę nałożono karę w wysokości 115 mln zł, jednakże spółka nie zgodziła się z zarzutami UOKiK-u i sprawa znalazła swój finał na wokandzie. Sąd Ochrony Konkurenci i Konsumentów, a następnie Sąd Apelacyjny podtrzymał jednak decyzję Urzędu, tym samym wyrok stał się prawomocny, a Biedronka musiała przystosować się do decyzji Chróstnego.

Ta, prócz kary pieniężnej, nakłada na sklepy obowiązek oznakowania prawidłowych cen wszystkich produktów. Informacje o prawach przysługujących konsumentom w przypadku różnicy w cenie, które pojawiają się na kasach samoobsługowych, również są wypełnieniem postanowień Urzędu. Jak informuje wiadomoscihandlowe.pl, wspomniane komunikaty będą obecne w sklepach przez 36 miesięcy.

Źródło artykułu:Pysznosci.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także