PrzepisDietaKosztuje grosze w porównaniu do kurczaka. Ma równie doskonały smak i dużo białka

Kosztuje grosze w porównaniu do kurczaka. Ma równie doskonały smak i dużo białka

Dlaczego warto włączyć tofu do diety?
Dlaczego warto włączyć tofu do diety?
Źródło zdjęć: © Pixabay

03.11.2023 12:17, aktual.: 14.03.2024 14:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tofu, znane również jako twaróg z Azji, kojarzy się przede wszystkim z kuchnią wege. Produkt ten powstaje z mleka sojowego, natomiast mleko to jest otrzymywane ze zmielonych i gotowanych nasion soi. Tofu posiada wiele cennych właściwości, które powinny przekonać nawet najbardziej zagorzałych miłośników mięsa. Szczególną uwagę tofu powinni poświęcić seniorzy,

Historia powstania tofu nie jest do końca jasna. Istnieje wiele legend na ten temat. Jedna z nich mówi, że zostało wynalezione w 164 r. p.n.e. przez Chińczyka Liu Ana. Inna wersja mówi, że powstało przypadkiem, na skutek zmieszania mleka sojowego z solą morską. Tak czy inaczej, tofu obecnie uważane jest za cenny składnik diety, nie tylko bezmięsnej. Zobacz, dlaczego warto skłonić się ku częstszemu spożywaniu tofu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dlaczego warto jeść tofu? Właściwości zdrowotne

Tofu jest produktem bardzo bogatym w cenne składniki odżywcze. Przede wszystkim stanowi cenne źródło białka. Jest również bogate w wapń i fosfor, a także fitohormony, które zmniejszają ryzyko rozwoju nowotworów, łagodzą objawy menopauzy i regulują poziom cholesterolu. Dostarcza też naszemu organizmowi cynk i selen oraz witaminy z grupy B. Cechuje je również wysoka zawartość izoflawonów, które wspomagają pracę serca i wzmacniają naczynia krwionośne.

Wracając jednak do białka, warto wskazać, że tofu zawiera dziewięć niezbędnych aminokwasów. Białko sojowe bowiem jest źródłem aminokwasów egzogennych, a także charakteryzuje się korzystnym profilem aminokwasowym. Wynika z tego, że tofu stanowić może doskonałą alternatywę dla białek pochodzenia zwierzęcego (w 100 gramach tofu znajdziemy 12 gramów białka, 6 g tłuszczu i 3 g węglowodanów).

Tofu może być doskonałym zamiennikiem kurczaka
Tofu może być doskonałym zamiennikiem kurczaka© Pixabay

Jak smakuje tofu? Kto powinien je jeść, a kto unikać?

Jedną z najcenniejszych właściwości tofu jest to, że ten sojowy biały twarożek sam w sobie nie ma wyraźnego smaku - podczas gotowania przyjmuje smak innych produktów, z którymi jest przyrządzany. Można dodawać go zarówno do dań pikantnych, jak i słodkich. W odpowiednim zestawieniu może smakować jak ryba, wołowina, a nawet dziczyzna. Tofu sprawdza się jako dodatek sałatek, dań smażonych, pieczonych i gotowanych.

Na tofu przychylnym okiem powinni spojrzeć przede wszystkim seniorzy, którzy często mają problemy z łaknieniem i nie dostarczają organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Warto jednak zachować ostrożność. Soja, czyli główny składnik tofu, może wywołać reakcję alergiczną. Tofu wykluczamy z diety również przy występowaniu kamicy nerkowej, kamicy żółciowej, wrodzonej niedoczynności tarczycy, niedoczynności tarczycy.

Źródło artykułu:Pysznosci.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także