PrzepisPrzekąskiRobię już tylko naleśniki bez mąki i mleka. Są zdrowsze i jeszcze smaczniejsze

Robię już tylko naleśniki bez mąki i mleka. Są zdrowsze i jeszcze smaczniejsze

Naleśniki bez mleka i mąki
Naleśniki bez mleka i mąki
Źródło zdjęć: © Pixabay

04.04.2024 14:05, aktual.: 20.06.2024 13:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lekkie, odżywcze i pozbawione składników, które dla wielu osób są problematyczne. Przygotowanie naleśników bez mąki i mleka i nie jest wyczynem. Wystarczy jeden składnik.

Wydawać by się mogło, że przygotowanie naleśników bez głównych składników, jakimi są mleko i mąka, to zadanie karkołomne. Okazuje się jednak, że kreatywność w kuchni nie ma ograniczeń, a więc przygotowanie ulubionych placuszków z niczego również jest możliwe. Ten przepis to prawdziwa bomba.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak zrobić proste naleśniki bez mąki i mleka?

Do przygotowania naleśników bez mleka i mąki potrzebujesz szklanki kaszy gryczanej i odrobiny wody. Tyle wystarczy, by stworzyć idealne ciasto, które stanie się bazą wspaniałych, cienkich placuszków. To rozwiązanie idealne dla osób, które ze względów zdrowotnych wykluczyły gluten z diety, a także dla osób odchudzających się czy po prostu dbających o wysoką jakość spożywanych posiłków. Kasza gryczana bowiem to superfood, ale niestety niedoceniany.

Kasza gryczana jest niezwykle wartościowym składnikiem diety ze względu na swoje bogactwo składników odżywczych. Jest niezwykle bogatym źródłem białka wysokiej jakości, witamin z grupy B, antyoksydantów (zwłaszcza rutyny wspierającej układ krążenia) oraz związków bioaktywnych, takich jak D-chiro-inozytol. Związki te pomagają w regulacji poziomu cukru we krwi, co może być szczególnie korzystne dla osób z insulinoopornością.

Błonnik zawarty w kaszy gryczanej ma pozytywny wpływ na układ trawienny. Pomaga w regulacji pracy jelit, a także przyczynia się do uczucia sytości, co jest szczególnie ważne dla osób, które chcą kontrolować swoją wagę. Ponadto kasza gryczana jest bogatym źródłem minerałów, takich jak magnez, potas, żelazo i miedź. Te minerały odgrywają kluczowe role w funkcjonowaniu naszego organizmu, wpływając na wiele różnych procesów biologicznych.

Naleśniki gryczane
Naleśniki gryczane© Pixabay

Naleśniki gryczane bez mąki i mleka. Przepis

Składniki:

  • 1 szklanka kaszy gryczanej niepalonej,
  • 2 szklanki wody,
  • 2 łyżeczki masła klarowanego,
  • szczypta soli.

Przygotowanie:

  1. Naleśniki gryczane najlepiej jest przygotować dzień wcześniej. Kaszę należy zalać szklanką wody i odstawić na noc.
  2. Po tym czasie należy dodać do kaszy kolejną szklankę wody, rozpuszczone masło klarowane i sól. Składniki należy dobrze zblendować na gładką masę.
  3. Patelnię dobrze rozgrzej z odrobiną tłuszczu. Naleśniki smaż z obu stron na rumiany kolor.
Źródło artykułu:Pysznosci.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także