PrzepisKuchnia azjatycka3 dania azjatyckie, które zrobisz w domu. Smakują lepiej niż "u chińczyka"

3 dania azjatyckie, które zrobisz w domu. Smakują lepiej niż "u chińczyka"

Dania azjatyckie, które możesz zrobić w domu
Dania azjatyckie, które możesz zrobić w domu
Źródło zdjęć: © NaukaJedzenia.pl

14.09.2023 14:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zamknij oczy i wyobraź sobie ucztę dla podniebienia, pełną egzotycznych smaków, gdzie aromatyczna tajska zupa miesza się z intensywną kapustą pak choi i pikantnym makaronem ryżowym z orzechową nutą. Teraz je otwórz... Te niesamowite proste dania azjatyckie możesz z łatwością odtworzyć w swojej kuchni! Odkryj sekrety kuchni Dalekiego Wschodu bez wychodzenia z domu.

Kuchnia azjatycka, od zawsze uwodząca swoją różnorodnością i głębią smaków, jest prawdziwą symfonią dla podniebienia. Eksplodujące aromaty, bogactwo kolorów i tekstur oraz zdumiewająca prostota przygotowania wielu dań sprawiają, że jest niezwykle pożądana na całym świecie. A co jeśli powiemy ci, że nie musisz rezerwować stolika w drogim restauracyjnym lokalu, by poczuć ten kulinarny zachwyt? Tak, te wspaniałe azjatyckie smaki możesz przywołać w zaciszu własnego domu!

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Smażona kapusta pak choi

Smażona kapusta pak choi
Smażona kapusta pak choi© NaukaJedzenia.pl

Składniki:

  • kapusta chińska pak choi 1 duża lub 2 średnie sztuki (300 g),
  • cebula 1 mała sztuka (50 g),
  • imbir 1 kawałek (10 g),
  • czosnek 1 ząbek (5 g),
  • sos sojowy 3 łyżki (20 g),
  • olej sezamowy 1 łyżka (6 g),
  • syrop z agawy 1 łyżka (15 g),
  • sok z cytryny 1 łyżka (6 g),
  • chilli.

Przygotowanie:

  1. Kapustę umyj, osusz i przekrój na pół lub pokrój w ćwiartki.
  2. Cebulę i czosnek obierz oraz drobno pokrój.
  3. Imbir obierz i zetrzyj na tarce o małych oczkach.
  4. Na patelni rozgrzej olej. Po chwili wrzuć cebulę, czosnek i imbir. Dodaj szczyptę chilli. Smaż na umiarkowanym ogniu przez kilka minut, co chwilę mieszając.
  5. Następnie dodaj sos sojowy, syrop z agawy i pak choi. Smaż przez około 2-4 minuty, cały czas delikatnie mieszając i obracając kapustę na różne strony.
  6. Przełóż na talerz i skrop sokiem z cytryny.

Makaron z kurczakiem i brokułami w orzechowej nucie

Makaron z kurczakiem i brokułami w orzechowej nucie
Makaron z kurczakiem i brokułami w orzechowej nucie© NaukaJedzenia.pl

Składniki:

  • makaron ryżowy 1 porcja (50 g),
  • pierś z kurczaka 1 mały filet (150 g),
  • brokuł 1/2 małej sztuki (100 g),
  • cebula 1 mała sztuka (30 g),
  • masło orzechowe 1 łyżeczka (10 g),
  • orzeszki ziemne 1 łyżka (10 g),
  • sezam 1 łyżeczka (4 g),
  • czosnek 1 ząbek (5 g),
  • papryka chilli 1/4 średniej sztuki (5 g),
  • sok z cytryny 1 łyżka (10 g),
  • sos rybny 2 łyżki (20 g),
  • sos sojowy 2 łyżki (20 g),
  • olej kokosowy 1 łyżeczka (4 g),
  • słodzik bez kalorii np. erytrytol 2 łyżki (20 g),
  • sól,
  • pieprz.

Przygotowanie:

1. Cebulę i czosnek obierz oraz drobno pokrój.

2. Paprykę chilli umyj i drobno pokrój.

3. Brokuła umyj i podziel na małe różyczki.

4. Orzeszki drobno pokrój.

5. Mięso oczyść i drobno pokrój.

6. Na patelni rozgrzej olej. Po chwili wrzuć cebulę, czosnek i chilli. Smaż przez kilka minut, co chwilę mieszając.

7. Następnie dodaj mięso. Smaż, co chwilę mieszając. Gdy mięso straci surowy kolor, czyli po upływie około 3-5 minut, dodaj brokuły. Smaż ponownie przez około 3-5 minut, aż składniki będą odpowiednio wysmażone. W tym czasie przygotuj makaron ryżowy zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na opakowaniu.

8. Pod koniec dodaj do mięsa słodzik, sos rybny, sezam i masło orzechowe. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Wymieszaj.

9. Następnie dodaj makaron i skrop sokiem z cytryny. Dokładnie wymieszaj.

10. Przełóż do miseczki i posyp orzechami.

Zupa tom yum

Zupa tom yum
Zupa tom yum© NaukaJedzenia.pl

Składniki:

  • łosoś 1 mały filet (100 g),
  • krewetki 5 średnich sztuk (60 g),
  • mleko kokosowe niecała szklanka (100 g),
  • pasta curry (np. czerwona lub tom yum) 1 łyżka (10 g),
  • imbir 1 kawałek (10 g),
  • czosnek 1 ząbek (5 g),
  • sos sojowy 1 łyżka (10 g),
  • sos rybny 1 łyżka (10 g),
  • sok z limonki lub cytryny 1 łyżka (6 g),
  • słodzik bez kalorii np. erytrytol 1 łyżka (10 g),
  • olej kokosowy 1 łyżka (10 g),
  • trawa cytrynowa mielona,
  • papryka chilli opcjonalnie,
  • kolendra/natka pietruszki opcjonalnie.

Bulion tajski:

  • marchew 1 mała sztuka (45 g),
  • por 1 kawałek (70 g),
  • cebula 1 mała sztuka (30 g),
  • papryka chilli 1 średnia sztuka (20 g),
  • imbir 1 kawałek (10 g),
  • czosnek 1 ząbek (5 g),
  • sos sojowy 1 łyżka (10 g),
  • sos rybny 1 łyżka (10 g),
  • słodzik bez kalorii np. erytrytol 1 łyżka (10 g),
  • sok z limonki lub cytryny 1 łyżka (6 g),
  • pancerze krewetek opcjonalnie,
  • kolendra lub natka pietruszki - kilka gałązek,
  • trawa cytrynowa świeża lub suszona,
  • sól.

Przygotowanie:

1. Przygotuj bulion tajski: wszystkie warzywa umyj i osusz. Cebulę obierz i przekrój na pół. Marchew obierz i pokrój w średniej grubości plasterki. Czosnek obierz i przekrój na pół. Chilli i imbir pokrój w plasterki. Pora oczyść i pokrój w mniejsze kawałki.W garnku umieść wszystkie składniki. Warto dodać do gotowania pancerze krewetek, aby uzyskać jeszcze lepszy smak wywaru. Zalej wodą w proporcji mniej więcej 5:1 (woda:składniki). Zagotuj i zmniejsz ogień. Gotuj pod przykryciem na małym ogniu przez około 30 minut. Gotowy bulion odcedź.

2. Łososia oczyść, pozbaw skóry i pokrój w około 2 cm kawałki.

3. Czosnek obierz i przeciśnij przez praskę lub drobno pokrój.

4. Imbir umyj, obierz i zetrzyj na tarce o małych oczkach.

5. W rondelku umieść olej kokosowy, pastę curry (np. czerwoną lub tom yum), czosnek, mieloną trawę cytrynową (około 1 łyżeczkę) i imbir. Smaż przez około 2 minuty na umiarkowanym ogniu, ciągle mieszając i rozdrabniając łopatką pastę.

6. Gdy składniki się połączą i zaczną intensywnie pachnieć – zalej gorącym bulionem.

7. Dodaj sos rybny oraz sos sojowy i doprowadź do wrzenia.

8. Następnie dodaj łososia i krewetki. Gotuj około 5-7 minut.

9. Wlej mleczko kokosowe i ponownie doprowadź do wrzenia.

10. Pod koniec dodaj sok wyciśnięty z limonki lub cytryny i słodzik. Wymieszaj.

11. Wyłóż na talerz i opcjonalnie podawaj z listkami świeżej kolendry bądź natki pietruszki oraz plasterkami chilli.

Źródło artykułu:naukajedzenia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także