PoradyZrób napar i pij przed snem. Ukoi twoje nerwy i zmniejszy uciążliwe dolegliwości menopauzalne

Zrób napar i pij przed snem. Ukoi twoje nerwy i zmniejszy uciążliwe dolegliwości menopauzalne

Herbata z męczennicy i jej właściwości
Herbata z męczennicy i jej właściwości
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

09.09.2023 19:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Masz problemy ze snem i nie potrafisz się zrelaksować? Jest coś, co ci pomoże. Produkt ten jest nawet bardziej skuteczny niż melisa. Passiflora nie tylko ułatwi ci zasypianie i zredukuje stres, ale zniweluje również inne dolegliwości. Pij ją, gdy zmagasz się z objawami menopauzalnymi.

Passiflora to roślina niedoceniana, chociaż jej działanie zostało udowodnione za pomocą badań. Skutecznie łagodzi stany lękowe, a także zmniejsza poziom stresów. Ponadto ułatwia zasypianie i redukuje silne, negatywne emocje. Właściwości te zawdzięcza różnym składnikom, które zawiera. Na szczególną uwagę zasługuje benzoflawon, który jest pomocny w walce z uzależnieniami od alkoholu, nikotyny i opioidów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czym jest passiflora? Istnieje wiele gatunków

Znanych jest 500 różnych odmian rośliny. Najbardziej znana jest męczennica cielista (Passiflora incarnata), która wywodzi się z Ameryki Północnej. Od wieków uznawana jest za roślinę lecznicą. Oprócz niej popularne są męczennica błękitna oraz męczennica jadalna. Co ciekawe owoce ostatniej bardzo dobrze znamy, gdyż to po prostu... marakuja. Zawiera ona witaminę C i A, antyoksydanty oraz błonnik pokarmowy.

Ziele passiflory zbiera się w okresie kwitnienia. Znajdziemy w nim substancje, jak flawonidy, alkaidy indolowe, fitosterolę i pasiflorynę. Możemy ją spożywać na najróżniejsze sposoby, najczęściej pije się ją w formie naparów. Przede wszystkim ma działanie uspokajające i pozwala poradzić sobie z silnymi emocjami. Polecana jest kobietom w okresie menopauzy, gdyż niweluje dolegliwości związane z tym stanem.

Passiflora
Passiflora© Adobe Stock | Firn

Passiflora ułatwia też zasypianie i poprawia jakość snu. Pokazały to badania, które zostały opublikowane w "Phytotherapy Research". Pierwsze efekty zauważono już po tygodniu stosowania zioła.

Jak zrobić napój z passiflory?

Dwa gramy rozdrobnionego ziela zalej gorącą wodą. Zaparzaj przez 8-15 minut. Jeśli chcesz, by napar był łagodny, wystarczy tylko 8 minut. Odcedź napój, a następnie dodaj miód lub ulubiony słodzik. Wypij przed snem.

Zanim jednak zaczniesz spożywać napar, musisz wiedzieć kilka rzeczy. Jeśli przyjmujesz leki uspokajające, picie passiflory nie jest dobrym pomysłem. Produkty te mogą wchodzić w interakcję, więc w tym przypadku musisz skonsultować się z lekarzem. Nie pij napoju, jeśli jesteś w ciąży, gdyż może powodować skurcze macicy. Zachowaj ostrożność, jeśli zmagasz się z przewlekłymi schorzeniami.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także