Biedronka i Lidl będą mieć mocną konkurencję. Nowy dyskont wkracza do Polski
Nowy dyskont wchodzi na polski rynek. Oferując "najniższe ceny" ma stanowić konkurencję dla takich gigantów, jak Lidl czy Biedronka. Firma działa jednak w innym modelu: oferuje produkty z wielu krajów Europy i Azji, uzupełnione artykułami drogeryjnymi oraz produktami gospodarstwa domowego.
31.05.2023 09:00
W Polsce już trzy placówki działają pod szyldem Mix Markt — niemieckiej sieci sklepów, działającej w segmencie oferującym tzw. etno food, czyli produkty kuchni lokalnych, etnicznych, charakterystycznych dla różnych krajów. Pierwszy sklep Mix Markt został otwarty na rynku niemieckim w 1997. Obecnie działa już 350 placówek na terenie całej Europy.
Zobacz także
Nowy dyskont w Polsce. Mix Markt wchodzi na polski rynek
Pierwsze placówki w Polsce zostały otwarte wiosną br. w Krakowie (ul. Podskale 18), Tarnowie (ul. Wilsona 2) oraz - 6 marca — w Opolu (ul. Ozimska 184). Dyskont planuje otwierać kolejne punkty handlowe na naszym rynku. Polskich klientów zachęca do wizyty w swoich placówkach, wskazując, że "ma najlepsze ceny w mieście". W asortymencie sklepu znajdziemy produkty, które trudno znaleźć w innych sieciach. Firma specjalizuje się w sprzedaży produktów lokalnych, etnicznych, pochodzących głównie z Europy Wschodniej i Azji.
Co kupimy w Mix Markt?
W sklepach niemieckiej sieci znajdziemy zarówno towary polskie oraz niemieckie, jak i rosyjskie, ukraińskie, rumuńskie, bałkańskie i zakaukaskie. Asortyment stanowią m.in. świeże owoce i warzywa, mięso, nabiał, lody, mrożonki, makarony, ogórki konserwowe, suszone owoce, produkty zbożowe. Na półkach znajdziemy też napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz wiele innych produktów spożywczych, drogeryjnych i gospodarstwa domowego.
Pierwszy dyskont Mix Markt został otwarty w niemieckim Oerlinghausen. Pięć lat po założeniu obroty w 40 oddziałach zwiększyły się dziesięciokrotnie do prawie 55 milionów euro. Dostawcą sklepów jest grupa przedsiębiorstw Monolith, która zleca produkcję głównej części towarów w Niemczech. W sklepach Mix znajduje się do sześćdziesięciu procent towarów grupy Monolith.