NewsyZmiana w sieci Lidl. Klienci nie muszą już pamiętać o jednej rzeczy

Zmiana w sieci Lidl. Klienci nie muszą już pamiętać o jednej rzeczy

Nowe zasady w Lidlu
Nowe zasady w Lidlu
Źródło zdjęć: © Pyszności

10.10.2024 10:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dawniej taka zmiana była nie do pomyślenia z obawy przed kradzieżą. Klienci sieci sklepów Lidlu nie muszą już przeszukiwać portmonetki w poszukiwaniu drobnych czy też prosić przy kasie o żeton. Ze sklepowych wózków zniknęły bowiem łańcuchy.

Zabezpieczenia w koszykach podyktowane są głównie dwoma powodami. Pierwszy z nich to ryzyko kradzieży. Drugi z kolei, obecny przede wszystkim przy wielkopowierzchniowych sklepach, dotyczy porządku na parkingu. Gdy ktoś do koszyka włożył swoją złotówkę, to większa jest szansa, że później odstawi go na miejsce zamiast porzucić na środku miejsca parkingowego. Lidl jednak przestał już obawiać się tych problemów i coraz więcej sklepów tej sieci ma koszyki dostępne bez konieczności wkładania monety.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Koszyki w Lidlu

Wcześniej, aby móc korzystać z wózków sklepowych w sieci Lidl, konieczne było uiszczenie niewielkiej opłaty kaucyjnej w wysokości 1 zł, 5 zł lub 1 euro. Po dokonaniu wpłaty, wózek był uwalniany z łańcucha i można było ruszać na zakupy. Chociaż w wielu miejscach cały czas ten mechanizm funkcjonuje, to sieć sklepów Lidl postanowiła wprowadzić zmiany.

Koszyki nie są już połączone łańcuchami
Koszyki nie są już połączone łańcuchami© Pyszności
Aby zakupy w naszych sklepach były jak najbardziej komfortowe, nieustannie rozbudowujemy naszą ofertę. Wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, dlatego wdrażamy różne nowe rozwiązania. Jednym z nich jest udostępnienie wózków zakupowych bez konieczności podpinania ich łańcuszkiem. Obecnie wózki bez łańcuszków znajdują się w około 350 sklepach Lidl Polska. Systematycznie będziemy poszerzać tę liczbę - do końca bieżącego roku to rozwiązanie będzie dostępne w zdecydowanej większości naszych obiektów" - mówi nam Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR, Lidl Polska w rozmowie z "Portalem Spożywczym".
Do wózek nie jest potrzebna już żadna moneta
Do wózek nie jest potrzebna już żadna moneta© Pyszności

Wygoda dla klientów

Na początku takie udogodnienie znaleźć można jedynie w części sklepów znanej sieci. Jak podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, łańcuchy łączące wózki służą przede wszystkim utrzymaniu porządku na parkingu i zapobieganiu kradzieżom. Jednak przeprowadzone badania wykazały, że również bez tych zabezpieczeń sieć jest w stanie zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Trzeba przyznać, że to naprawdę wygodne rozwiązanie. Ciekawe, czy kolejne sieci pójdą w ich ślady.

newsyLidlkoszyki