Katarzyna Bosacka ujawniła podły sekret producentów. Mało osób zauważyło tę zmianę na sklepowych półkach
Katarzyna Bosacka zdemaskowała nowe praktyki producentów. Znana dziennikarka zwróciła uwagę na pewną zmianę w gramaturach.
25.09.2022 11:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Katarzyna Bosacka to znana dziennikarka, która zajmuje się na co dzień tematyką odżywiania. Na swoich kontach w portalach społecznościowych pochyla się nad składami produktów, zdrowymi przepisami i trikami. Ostatnio na swoim Instagramie obnażyła zagrywki producentów.
Downsizing coraz popularniejszy
Dziennikarka od dłuższego czasu edukuje Polaków i zwraca uwagę na rosnące zjawisku downsizingu. To nic innego jak celowa zmiana gramatury produktu przez producenta, bez jednoczesnego obniżenia ceny. Po prostu- płacimy tyle samo, ale za mniejszy produkt. Producenci żywności zazwyczaj ukrywają swoje działania i nie informują o nich klientów, więc dostrzec je może najczęściej tylko czujne oko kupujących.
Zjawisko jest coraz częstsze- latem Bosacka pokazywała, co dzieje się z opakowaniami lodów. Fani autorki zaczęli zwracać uwagę na zmianę gramatur i informować o tym dziennikarkę. Skala jest coraz większa.
Katarzyna Bosacka śledzi zmiany
Kolejnymi trzema produktami, które uległy zjawisku downsizingu są makarony, jogurty i sosy.
Serek waniliowy Danio teraz ma zawierać o 1 g białka więcej. Dawna wersja ważyła 220 gramów, obecna waży 200 g. Tak naprawdę ilość białka w obu jest taka sama, tylko producent postanowił zmniejszyć opakowanie. 20 gramów nie wydaje się być dużą ilością, ale w skali tysięcy produkowanych serków daje ogromne kwoty oszczędności.
Makaron spaghetti zmniejszył się z 500 g do 400 g. Oczywiście, tym samym zachowując dotychczasową cenę.
Nieuczciwe zagrywki czy sposób na kryzys?
Zobacz nasze pyszne przepisy na tani obiad: