NewsyPopularna sieciówka wydała komunikat. Natychmiastowo wycofuje ze sprzedaży pączki

Popularna sieciówka wydała komunikat. Natychmiastowo wycofuje ze sprzedaży pączki

Lidl wycofał pączki ze sprzedaży
Lidl wycofał pączki ze sprzedaży
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
06.02.2024 16:32, aktualizacja: 06.02.2024 19:44

Pączki o smaku jagodowym zostały wycofane ze sprzedaży ze sklepów Lidl. Powodem decyzji - jak podaje sieć handlowa w oświadczeniu na Facebooku - jest niespełnienie standardów przez dostawcę. Szczegóły poniżej.

6 lutego br., Lidl Polska opublikował na Facebooku oświadczenie odnośnie wycofania ze sprzedaży pączków o smaku jagodowym. Powodem tej decyzji jest - jak wskazuje sieć handlowa - niespełnienie przez dostawcę współpracującego z siecią standardów dotyczących żywności wegańskiej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Lidl wycofuje pączki ze sprzedaży

Firma wyjaśnia w poście opublikowanym na Facebooku, że została wprowadzona w błąd co do składu dostarczonego produktu. Pączki o smaku jagodowym miały być alternatywnym wyborem dla wegan w tłusty czwartek, jednakże okazały się nie spełniać narzuconych standardów. Ze względu na to sieć sklepów Lidl zdecydowała się wycofać produkt ze sprzedaży, zaznaczającym tym samym, że w tegorocznej ofercie tłustoczwartkowej nie będzie wegańskich pączków.

Dlaczego Lidl wycofał wegańskie pączki ze sprzedaży?

Jak przekazują wiadomoscispozywcze.pl, na zdjęciu przesłanym do redakcji przez jednego z czytelników wyraźnie widoczna jest "laktoza w proszku (z mleka)" jako jeden z wielu składników wegańskich pączków o smaku jagodowym. Przypomnijmy, że laktoza to cukier mleczny i dyskwalifikuje produkt jako wegański. Dieta wegańska zakłada bowiem wykluczenie z jadłospisu produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym także jaj i nabiału. Ponadto na zagrożenie wystawiono również osoby z nietolerancją laktozy.

"Lidl Polska jako firma społecznie odpowiedzialna, przywiązuje dużą wagę do zapewnienia wysokiej jakości i bezpieczeństwa oferowanych produktów spożywczych. Naszą działalność operacyjną budujemy w oparciu o strategię CSR, koncentrującą się na sześciu obszarach, są to: promocja zdrowia, zaangażowanie w dialog, uczciwe działanie, ochrona zasobów i klimatu oraz poszanowanie bioróżnorodności" - dodała sieć handlowa w oświadczeniu.
Źródło artykułu:Pysznosci.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także