PrzepisBiedronka często stosuje tę praktykę. Musi zapłacić za nią karę

Biedronka często stosuje tę praktykę. Musi zapłacić za nią karę

Biedronka (Adobe)
Biedronka (Adobe)
01.07.2023 20:30

Jeronimo Martins Polska (właściciel między innymi sieci sklepów Biedronka) musi zapłacić 115 mln złotych za pewną praktykę. O co chodzi?

Biedronka musi zapłacić wysoką karę

Sąd Apelacyjny oddalił apelację spółki. Sieć musi zapłacić 115 milionów złotych. Na Twitterze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów czytamy:

"⅓ ceny w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu? To praktyki niezgodne z prawem. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję prezesa UOKiK i oddalił apelację spółki Jeronimo Martins Polska- właściciela sieci Biedronka".

Karę na sklep nałożył w 2020 roku Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Jest ona wynikiem skarg, jakie napływały od klientów oraz raportów z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Chodzi o nieprawidłowe umieszczanie cen w sklepach Biedronka.

Biedronka wprowadzała klientów w błąd (ADOBE)
Biedronka wprowadzała klientów w błąd (ADOBE)

Konsumenci ciągle się skarżą. Ceny nie zgadzają się ze sobą

Okazuje się, że praktyka ta nie była przeprowadzana tylko w kilku miejscach. Zdaniem prezesa UOKiK był to ogólnopolski precedens. Chróstny przekazał w swoim komunikacie:

"Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze".

Wspomniana wyżej praktyka trwała od co najmniej od 2016 roku. Kiedy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2019 roku wziął się za to, Biedronka próbowała się bronić i zażegnać wszelkie wątpliwości. Na nic się to zdało. UOKiK oddalił apelację Jeronimo Martins Polska.

"Niedopuszczalne jest naliczanie konsumentom ceny wyższej niż widoczna przy produkcie, a obowiązkiem spółki jest prawidłowe oznakowanie ceną wszystkich produktów na półce" - pisze prezes UOKiK.

Biedronka oszukiwała klientów? Płacili więcej, niż powinni

Chróstny podkreślił w komunikacie, że cena jest bardzo ważna. Nie można wprowadzać konsumentów w błąd, na przykład podając cenę wyższą niż na półce.

"W przypadku Biedronki klienci płacili przez długi czas najczęściej więcej, niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli tego świadomość" - czytamy w komunikacie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także