PrzepisBiedronka często stosuje tę praktykę. Musi zapłacić za nią karę

Biedronka często stosuje tę praktykę. Musi zapłacić za nią karę

Biedronka (Adobe)
Biedronka (Adobe)

01.07.2023 20:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeronimo Martins Polska (właściciel między innymi sieci sklepów Biedronka) musi zapłacić 115 mln złotych za pewną praktykę. O co chodzi?

Biedronka musi zapłacić wysoką karę

Sąd Apelacyjny oddalił apelację spółki. Sieć musi zapłacić 115 milionów złotych. Na Twitterze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów czytamy:

"⅓ ceny w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu? To praktyki niezgodne z prawem. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję prezesa UOKiK i oddalił apelację spółki Jeronimo Martins Polska- właściciela sieci Biedronka".

Karę na sklep nałożył w 2020 roku Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Jest ona wynikiem skarg, jakie napływały od klientów oraz raportów z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Chodzi o nieprawidłowe umieszczanie cen w sklepach Biedronka.

Biedronka wprowadzała klientów w błąd (ADOBE)
Biedronka wprowadzała klientów w błąd (ADOBE)

Konsumenci ciągle się skarżą. Ceny nie zgadzają się ze sobą

Okazuje się, że praktyka ta nie była przeprowadzana tylko w kilku miejscach. Zdaniem prezesa UOKiK był to ogólnopolski precedens. Chróstny przekazał w swoim komunikacie:

"Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze".

Wspomniana wyżej praktyka trwała od co najmniej od 2016 roku. Kiedy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2019 roku wziął się za to, Biedronka próbowała się bronić i zażegnać wszelkie wątpliwości. Na nic się to zdało. UOKiK oddalił apelację Jeronimo Martins Polska.

"Niedopuszczalne jest naliczanie konsumentom ceny wyższej niż widoczna przy produkcie, a obowiązkiem spółki jest prawidłowe oznakowanie ceną wszystkich produktów na półce" - pisze prezes UOKiK.

Biedronka oszukiwała klientów? Płacili więcej, niż powinni

Chróstny podkreślił w komunikacie, że cena jest bardzo ważna. Nie można wprowadzać konsumentów w błąd, na przykład podając cenę wyższą niż na półce.

"W przypadku Biedronki klienci płacili przez długi czas najczęściej więcej, niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli tego świadomość" - czytamy w komunikacie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także