PoradyNie panieruję już kotletów schabowych w bułce tartej. Znalazłam lepszy sposób

Nie panieruję już kotletów schabowych w bułce tartej. Znalazłam lepszy sposób

Kotlety schabowe
Kotlety schabowe
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

01.10.2023 11:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kotlety schabowe to niekwestionowany król niedzielnych obiadów. Za każdym razem panierkę przygotowujemy w taki sam sposób przy użyciu jajek i bułki tartej. Niestety, często nasiąka tłuszczem, a następnego dnia nie jest już chrupiąca. Na szczęście jest na to niezawodny sposób i sama z niego korzystam.

Tradycyjna panierka z bułki tartej zawsze nasiąknie tłuszczem, przez co kotlety schabowe stają się o wiele bardziej kaloryczne. Jest jeden produkt, dzięki któremu panierka będzie zawsze chrupiąca i nie pochłonie tony oleju. Mało tego, ma wiele ciekawych właściwości odżywczych i często sięgamy po niego na śniadanie. Domyślacie się już, o co chodzi?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kotlety schabowe z tą panierką wejdą na wyższy poziom

Tym razem nie będzie nic o panko. Wykorzystamy zupełnie inny składnik, który znajdziemy w każdym sklepie spożywczym i we wszystkich marketach. Chodzi o płatki owsiane, a ściślej mówiąc o płatki owsiane górskie. Zanim obtoczymy w nich schabowe, musimy je zmielić. Jeśli chcemy, by panierka była chrupiąca, warto zmielić płatki dwukrotnie.

Na samym początku obtaczamy mięso w mące, następnie przekładamy je miski z roztrzepanymi jajkami i płatkami owsianymi. Dzięki temu kotlety schabowe będą bardziej odżywcze i mniej kaloryczne. Bułka tarta chłonie duże ilości tłuszczu, czego nie można powiedzieć o płatkach owsianych. Dobrym pomysłem będzie też wcześniejsze uprażenie składnika, dzięki czemu zyska lekko orzechowy posmak.

Płatki owsiane
Płatki owsiane© Wikipedia

Dlaczego warto jeść płatki owsiane?

Nie tylko sprawią, że kotlety schabowe będą mniej tłuste i smaczniejsze. Lista ich zalet jest bardzo długa. Przede wszystkim:

  • zapobiegają zaparciom,
  • oczyszczają układ pokarmowy,
  • są źródłem wielu witamin oraz minerałów,
  • obniżają poziom złego cholesterolu i cukru we krwi,
  • zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe oraz błonnik,
  • opóźniają efekty starzenia się,
  • wspierają układ odpornościowy,
  • mają działanie przeciwzapalne,
  • poprawiają glikemię.
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także