Przepis10 brudnych sekretów, o których kelnerzy nie chcą mówić. To sekrety ich branży

10 brudnych sekretów, o których kelnerzy nie chcą mówić. To sekrety ich branży

Odwiedzając restaurację nie mamy pojęcia o bardzo wielu rzeczach. Przeciętny klient nigdy nie dowie co skrywa się za kulisami przemysłu gastronomicznego.

10 brudnych sekretów, o których kelnerzy nie chcą mówić. To sekrety ich branży
Małgosia

07.10.2022 15:47

Jednak byli kelnerzy i kelnerki postanowili wyjawić kilka tajemnic branży restauracyjnej. Niektóre z pewnością warto mieć na uwadze podczas kolejnej wizyty w restauracji.

#1 ”Danie dnia” prawdopodobnie składa się z produktów, którym kończy się termin przydatności

W ten sposób restauracja ma szansę wyprzedać jedzenie póki jeszcze jest zdatne do spożycia, zamiast je później wyrzucać. Promocje zachęcają klientów do zakupu i w zasadzie taka strategia wszystkim sprzyja.

#2 ”Specjalność szefa kuchni” to zazwyczaj ulubione danie kucharza

Szef kuchni ma własne preferencje i wizję tego, jak powinny smakować potrawy. Bardzo możliwe, że specjalność jest właśnie jego ulubionym daniem, więc warto pamiętać o tym podczas wybierania menu. Wiadomo, że do popisowego dania dołoży wszelkich starań, by wyszło jak najlepiej.

#3 Cytryny są zazwyczaj brudne

Byli pracownicy restauracji przyznają, że zazwyczaj nie mają czasu na drobiazgi jak prawidłowe mycie cytryn. Z reguły są po prostu opłukiwane i na tym koniec.

Obraz

#4 Zawsze przepłacasz, szczególnie za wino

To chyba nie jest dla nikogo tajemnicą, że w zamawiając jedzenie, zawsze za nie przepłacamy. W końcu restauracje na czymś zarabiają. Jednak najgorzej jest z winem. Kieliszek często kosztuje znacznie więcej niż cała butelka.

#5 Kelnerzy nie plują do jedzenia

Ile razy słyszeliście ten mit - kelner plujący do posiłku jako zemsta za niemiłe traktowanie lub niski napiwek. W większości przypadków jest to absurdalne, gdyż delikwent z pewnością pożegnałby się z pracą. Oczywiście zawsze znajdą się uparte jednostki, jednak takie przypadki zdecydowanie są nieliczne.

Obraz

#6 Ryba nie zawsze jest świeża

Świeżość to pojęcie względne. Ryby nie cieszą się dużym powodzeniem, dlatego warto uważać, gdzie zamawiamy owoce morza i ryby.

#7 Zamówienia specjalne są uciążliwe

Często chodzi o drobne sprawy. Ktoś woli bez papryki, ktoś inny ma specjalne wymagania odnośnie mięsa. Wiele rzeczy przygotowane jest wcześniej, więc nie ma sposobu na uwzględnienie życzeń klienta. Prosząc o modyfikację dania, przygotuj się na odrobinę dłuższy czas oczekiwania.

#8 Nie każdy kelner ma pojęcie o czym mówi

Generalnie znajomość menu to część ich pracy. Jeśli chcesz się upewnić, że obsługująca cię osoba jest profesjonalistą, wystarczy zapytać o wybrane danie z menu. Jeśli nie są w stanie wymienić składników, lepiej jej nie ufać.

Obraz

#9 Jeśli brakuje składników, może to być dobry znak

Może to świadczyć o tym, że restauracja zawsze przygotowuje posiłki ze świeżych składników.

#10 Traktuj miło obsługę

„Jeśli jesteś dla nas miły, zwrócimy przysługę. Być może następnym razem otrzymasz deser za darmo.” – zdradza jedna z kelnerek.