PoradyCzujesz się słabo na wiosnę? Włącz do diety te produkty, a organizm ci podziękuje

Czujesz się słabo na wiosnę? Włącz do diety te produkty, a organizm ci podziękuje

Kwietniowa dieta - Pyszności; źródło: Pixabay
Kwietniowa dieta - Pyszności; źródło: Pixabay
Joanna Bogiel-Jażdżyk

13.04.2023 19:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kwiecień to pogodowy tygiel, a wiosenne osłabienie sprawia, że łatwiej jest złapać infekcję. Dlatego warto się wzmocnić. Zamiast łykać apteczne suplementy, popraw swoją odporność w sposób naturalny. Wiosenna dieta powinna być bogata w produkty takie jak czosnek, awokado oraz fasolę. Dzięki nim odzyskasz formę i poprawisz wygląd cery.

Wszyscy z utęsknieniem wypatrujemy nowalijek, ale nim sklepowe regały oraz skrzynie lokalnych bazarków zapełnią się sezonowymi warzywami i owocami, warto sięgnąć po łatwo dostępny czosnek, fasolę oraz awokado. Jedzone właśnie teraz wzmocnią nie tylko nasze zdrowie, ale też poprawią cerę, figurę i samopoczucie. Oto najlepsza dieta na wiosnę!

Czosnek - Pyszności; źródło: Freepik
Czosnek - Pyszności; źródło: Freepik

Wiosenna dieta - czosnek na odporność

Czosnek od tysięcy lat znany jest ze swojego dobroczynnego wpływu na organizm. Zapobiega infekcjom i wzmocnia układu odpornościowy. Ponadto wykazuje działanie antynowotworowe, obniża ciśnienie krwi, chroni przed udarem, zawałem serca i wspomaga trawienie. Zapominamy jednak, że jest również naturalnym kosmetykiem, bo zawarte w nim antyoksydanty, witaminy i składniki mineralne cudownie wpływają na kondycję i wygląd skóry. Czosnek oprawia jej ukrwienie, a właściwości odkażające pomagają w walce z wypryskami i niedoskonałościami cery.

Fasola - Pyszności; źródło: pixabay
Fasola - Pyszności; źródło: pixabay

Fasola - na odchudzanie

Wiosenna dieta powinna obfitować w fasolę. Wśród ponad 400 gatunków fasoli, każdy znajdzie swoją ulubioną. U nas najpopularniejsza jest fasola biała. Mało kto jednak uważa ją za warzywo wspomagające utratę wagi. To błąd, ponieważ fasola biała redukuje ilość tłuszczu w organizmie. Jest cennym źródłem białka i daje uczucie sytości na długo, co przy chęci zrzucenia nadprogramowych kilogramów jest niezwykle istotne. Poza tym jest ona bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E i witaminy z grupy B, a także fosfor, żelazo, magnez, wapń i potas. Ten "zestaw" zapobiega nowotworom, miażdżycy, nadciśnieniu oraz... zgadze.

Awocado - Pyszności; źródło: Pixabay
Awocado - Pyszności; źródło: Pixabay

Wiosenna dieta - awokado na dobry nastrój

Awokado, u nas znane także "smaczliwka" czy "gruszka aligatora",  jest owocem o wielu właściwościach odżywczych i leczniczych. To źródło jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i potasu. Kwasy tłuszczowe mają ogromne znaczenie dla ośrodkowego układu nerwowego oraz procesów poznawczych. Dzięki temu ten meksykański owoc jest świetnym pokarmem dla naszego mózgu i ma bezpośredni wpływ na nastrój. Jego regularne jedzenie zmniejsza się ryzyko wystąpienia depresji, lęków i innych zaburzeń psychicznych.

Polecamy przepis z naszego kanału na YouTube

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także