NewsyPyszności dla Sokołów, czyli jak niewielkim kosztem zrobić wielkie wyniki. Branded Content Case Study

Pyszności dla Sokołów, czyli jak niewielkim kosztem zrobić wielkie wyniki. Branded Content Case Study

Katarzyna Skoczek

28.11.2018 15:07, aktual.: 28.11.2018 15:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pyszności, jako strona dla pasjonatów gotowania, to świetny kanał promocji produktów z kategorii żywności. Firma Sokołów postanowiła oddać w nasze ręce dwa flagowe produkty: jeden świetnie znany odbiorcom, czyli Parówki z szynki i drugi - hummus, który jest nowością premium podbijającą rynek zdrowej żywności. Dzięki Branded Content zrealizowaliśmy kampanię, która wykonała 160% planowanych założeń!

Dwa produkty, dwie grupy odbiorców

Gdy marka Sokołów przekazywała nam swoje oczekiwania w formie briefu jasne było, że każdy z produktów kierowany jest do innej grupy odbiorców i że Klientowi zależy na tym by do właśnie takiej grupy precyzyjnie dotrzeć. Zadaniem było pokazanie hummusu w 3 wariantach smakowych oraz parówek z szynki. Product placement miało być przedstawione w kreatywnej i nienachalnej formie tak, by odbiorcy odnosili się do video przepisu nie jak do reklamy, a jak do tradycyjnych treści publikowanych na Pysznościach. Marce Sokołów zależało na tym, by hummus nie był dodatkiem do dania, a jednym z jego głównych składników, a parówki zyskały nową formę podania.

Realizacja i naturalne pokazanie produktu

Na potrzeby kampanii wybraliśmy 4 przepisy, w których za każdym razem produkt był użyty w inny sposób. Z parówek przygotowaliśmy Hot Dogi śniadaniowe w 4 wersjach. Hummus natomiast zamieniliśmy w trzy dania: hummusowy chlebek, warzywne falafele z hummusem i kolorowe spring rollsy z sosem hummusowym. Produkując filmy staraliśmy się pokazać produkty w sposób naturalny, tak aby odbiorcy byli nimi zaciekawieni, a nie zirytowani ich reklamą. Pod każdym postem umieściliśmy komentarz prowadzący do wybranej przez Klienta strony. Video przepisy były publikowane w 2-tygodniowych odstępach. Przepis na Hot Dogi opublikowaliśmy na głównym profilu Pyszności, natomiast przepisy z Hummusem zostały opublikowane na Pysznościach Fit - a więc na stronie dla fanów zdrowego, lekkiego jedzenia, a następnie udostępnione na głównym profilu Pyszności.

Branded Video #1 - promocja Parówek z szynki

https://www.facebook.com/pysznoscipl/posts/2328081473914196/

Branded Video #2 - promocja Hummusu Premium

https://www.facebook.com/pysznoscipl/posts/305224843403277/

Prawie 2 mln zasięgu i 160% realizacji założeń

Opublikowane przez nas przepisy z product placement Sokołów spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem naszych fanów. Nawet parówki, postrzegane zwykle jako produkt wzbudzający gorące dyskusje, wygenerowały ogromną ilość reakcji i komentarzy. Fani Pyszności Fit, do których dotarliśmy z przepisami uwzględniającymi hummus, żywo reagowali na przepisy i często dzielili się nimi dalej, w formie udostępnień.

Obraz
Obraz

Ogólne dane podsumowujące kampanie prezentują się następująco:

Całkowity zasięg postów: 1,8 mln

Całkowita ilość wyświetleń filmów: 604 577 wyświetleń

Zaangażowanie fanów: 3492

Tym samym, po całej kampanii, okazało się że w założonym budżecie zrealizowaliśmy aż 160% założeń wynikających z umowy. I to zupełnie bez dodatkowych kosztów!

Dlaczego reklama Branded Content jest wysoce efektywna

Dlaczego reklama w formie Branded Content z miesiąca na miesiąc zyskuje przewagę nad reklamą telewizyjną? Przede wszystkim odbiorcy chcą ją widzieć! Kampania w formie wideo przepisu to tak naprawdę użyteczny content, z którego korzystają odbiorcy, a sam produkt gra w nim główną rolę. Ale zalet jest więcej:

  • możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnej grupy odbiorców
  • wysokie zasięgi
  • wysoki współczynnik zaangażowania użytkowników oraz udostępniania treści, dzięki czemu reklama w spontaniczny sposób zostaje rozprzestrzeniania w sieci
  • niższe koszty kampanii niż w TV
  • naturalny product placement
  • w przeciwieństwie do reklamy telewizyjnej, odbiorcy nie traktują momentu wyświetlenia się spotu, jako czasu na odejście od ekranu
  • możliwość interakcji z odbiorcą

Komentarz Klienta

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z portalem Pyszności. Cele jakie założyliśmy dla kampanii zostały osiągnięte, a nawet przekroczone. Zależało nam na prowadzeniu policzalnych działań wykorzystując przy tym nowe narzędzia, jakie oferują social media. Dlatego zdecydowaliśmy się na pokazanie produktów w najlepszym, bo najbliższym dla konsumenta kontekście, jako ciekawe propozycje przekąsek, które można szybko przygotować. W ten sposób rozmawiamy z konsumentem za pomocą języka korzyści. Pokazujemy praktyczne zastosowanie produktu bez nachalnej reklamy. Oprócz zadowalających liczb zyskaliśmy także bardzo istotne opinie użytkowników. Pod każdym z filmów pojawiała się duża liczba komentarzy, które są dla nas cenne i pomagają nam lepiej dopasować komunikację do grupy odbiorców. Jest to ogromna przewaga social mediowego branded content nad klasyczną reklamą w telewizji. W Internecie jesteśmy bliżej klientów, zarówno pod kątem targetowania reklam, jak i zbierania opinii o naszej marce, co pełni istotną rolę podczas opracowywania lub aktualizacji strategii komunikacji.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także