Pyszności dla Sokołów, czyli jak niewielkim kosztem zrobić wielkie wyniki. Branded Content Case Study
28.11.2018 15:07, aktual.: 28.11.2018 15:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pyszności, jako strona dla pasjonatów gotowania, to świetny kanał promocji produktów z kategorii żywności. Firma Sokołów postanowiła oddać w nasze ręce dwa flagowe produkty: jeden świetnie znany odbiorcom, czyli Parówki z szynki i drugi - hummus, który jest nowością premium podbijającą rynek zdrowej żywności. Dzięki Branded Content zrealizowaliśmy kampanię, która wykonała 160% planowanych założeń!
Dwa produkty, dwie grupy odbiorców
Gdy marka Sokołów przekazywała nam swoje oczekiwania w formie briefu jasne było, że każdy z produktów kierowany jest do innej grupy odbiorców i że Klientowi zależy na tym by do właśnie takiej grupy precyzyjnie dotrzeć. Zadaniem było pokazanie hummusu w 3 wariantach smakowych oraz parówek z szynki. Product placement miało być przedstawione w kreatywnej i nienachalnej formie tak, by odbiorcy odnosili się do video przepisu nie jak do reklamy, a jak do tradycyjnych treści publikowanych na Pysznościach. Marce Sokołów zależało na tym, by hummus nie był dodatkiem do dania, a jednym z jego głównych składników, a parówki zyskały nową formę podania.
Realizacja i naturalne pokazanie produktu
Na potrzeby kampanii wybraliśmy 4 przepisy, w których za każdym razem produkt był użyty w inny sposób. Z parówek przygotowaliśmy Hot Dogi śniadaniowe w 4 wersjach. Hummus natomiast zamieniliśmy w trzy dania: hummusowy chlebek, warzywne falafele z hummusem i kolorowe spring rollsy z sosem hummusowym. Produkując filmy staraliśmy się pokazać produkty w sposób naturalny, tak aby odbiorcy byli nimi zaciekawieni, a nie zirytowani ich reklamą. Pod każdym postem umieściliśmy komentarz prowadzący do wybranej przez Klienta strony. Video przepisy były publikowane w 2-tygodniowych odstępach. Przepis na Hot Dogi opublikowaliśmy na głównym profilu Pyszności, natomiast przepisy z Hummusem zostały opublikowane na Pysznościach Fit - a więc na stronie dla fanów zdrowego, lekkiego jedzenia, a następnie udostępnione na głównym profilu Pyszności.
Branded Video #1 - promocja Parówek z szynki
https://www.facebook.com/pysznoscipl/posts/2328081473914196/
Branded Video #2 - promocja Hummusu Premium
https://www.facebook.com/pysznoscipl/posts/305224843403277/
Prawie 2 mln zasięgu i 160% realizacji założeń
Opublikowane przez nas przepisy z product placement Sokołów spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem naszych fanów. Nawet parówki, postrzegane zwykle jako produkt wzbudzający gorące dyskusje, wygenerowały ogromną ilość reakcji i komentarzy. Fani Pyszności Fit, do których dotarliśmy z przepisami uwzględniającymi hummus, żywo reagowali na przepisy i często dzielili się nimi dalej, w formie udostępnień.
Ogólne dane podsumowujące kampanie prezentują się następująco:
Całkowity zasięg postów: 1,8 mln
Całkowita ilość wyświetleń filmów: 604 577 wyświetleń
Zaangażowanie fanów: 3492
Tym samym, po całej kampanii, okazało się że w założonym budżecie zrealizowaliśmy aż 160% założeń wynikających z umowy. I to zupełnie bez dodatkowych kosztów!
Dlaczego reklama Branded Content jest wysoce efektywna
Dlaczego reklama w formie Branded Content z miesiąca na miesiąc zyskuje przewagę nad reklamą telewizyjną? Przede wszystkim odbiorcy chcą ją widzieć! Kampania w formie wideo przepisu to tak naprawdę użyteczny content, z którego korzystają odbiorcy, a sam produkt gra w nim główną rolę. Ale zalet jest więcej:
- możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnej grupy odbiorców
- wysokie zasięgi
- wysoki współczynnik zaangażowania użytkowników oraz udostępniania treści, dzięki czemu reklama w spontaniczny sposób zostaje rozprzestrzeniania w sieci
- niższe koszty kampanii niż w TV
- naturalny product placement
- w przeciwieństwie do reklamy telewizyjnej, odbiorcy nie traktują momentu wyświetlenia się spotu, jako czasu na odejście od ekranu
- możliwość interakcji z odbiorcą
Komentarz Klienta
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z portalem Pyszności. Cele jakie założyliśmy dla kampanii zostały osiągnięte, a nawet przekroczone. Zależało nam na prowadzeniu policzalnych działań wykorzystując przy tym nowe narzędzia, jakie oferują social media. Dlatego zdecydowaliśmy się na pokazanie produktów w najlepszym, bo najbliższym dla konsumenta kontekście, jako ciekawe propozycje przekąsek, które można szybko przygotować. W ten sposób rozmawiamy z konsumentem za pomocą języka korzyści. Pokazujemy praktyczne zastosowanie produktu bez nachalnej reklamy. Oprócz zadowalających liczb zyskaliśmy także bardzo istotne opinie użytkowników. Pod każdym z filmów pojawiała się duża liczba komentarzy, które są dla nas cenne i pomagają nam lepiej dopasować komunikację do grupy odbiorców. Jest to ogromna przewaga social mediowego branded content nad klasyczną reklamą w telewizji. W Internecie jesteśmy bliżej klientów, zarówno pod kątem targetowania reklam, jak i zbierania opinii o naszej marce, co pełni istotną rolę podczas opracowywania lub aktualizacji strategii komunikacji.