NewsyPolski producent lodów zaliczył wpadkę. Oskarżono go o rasizm

Polski producent lodów zaliczył wpadkę. Oskarżono go o rasizm

Polski producent lodów tradycyjnych zaliczył wpadkę. Obok jednego z postów internauci nie przeszli obojętnie. Padły oskarżenia o rasizm.

Producent lodów oskarżony o rasizm- Pyszności, źródło Instagram
Producent lodów oskarżony o rasizm- Pyszności, źródło Instagram
Ewa

09.07.2023 15:30

Chociaż marka na polskim rynku działa od prawie 40 lat, to ostatni czas nie jest dla niej łaskawy. Producent zaliczył sporą wpadkę wizerunkową, publikując kontrowersyjny post na swoim profilu w mediach społecznościowych. Internauci zauważyli w nim zawłaszczenie kulturowe i oskarżyli firmę o rasizm. Jeden wpis może być sporą rysą na wizerunku.

Czym są lody Bolero?

Chociaż w sklepowych zamrażarkach można wybierać i przebierać w lodach, a firmy wypuszczają kolejne nowości i smaki, to chętnie sięgamy pamięcią do słodkości z naszego dzieciństwa. Wiele osób kojarzyć może lody Bolero, które od 40 lat dostępne są na naszym rynku. Kupić można było dwa klasyczne smaki: waniliowy oraz czekoladowy, a w ostatnich latach dołączył również słony karmel. Producent lodów stawia na bardzo dobry skład. Według informacji prasowej lodowe kanapki powstają na bazie prawdziwego mleka od polskich krów oraz masła. Do reklamy zaangażowano znanego aktora Michała "Miśka" Koterskiego.

Producent zaliczył wpadkę

Po latach firma z Warmii i Mazur znów podjęła rękawicę i stara się mocno wejść na lodowy rynek. Producent nawiązuje do tradycji, wykorzystując sentyment do lodów znanych sprzed lat. W komunikacji z klientami korzysta w dużej mierze z Instagrama i to właśnie tam producentowi delikatnie powinęła się noga. W jednym z postów pojawił się Misiek Koterski w tradycyjnym stroju indiańskim.

  1. Elo! Nawet najstarsi Indianie szanująLodyBolero#SzacunDlaTradycji ?I tu Kochani niezła sensacja⚠️ Indianie wciąż używają naszych lodów do pradawnych obrzędów??- brzmi fragment posta.

Internauci natychmiastowo zwrócili uwagę na to, że post jest niestosowny, ma cechy zawłaszczenia kulturowego oraz rasizmu.

Indianie wciąż używają naszych lodów do pradawnych obrzędów ? Dawno nie widzialam bardziej obrazliwej reklamy.Ale żałosne. Co w ogóle ma na celu taki slogan? Już pomijając obraźliwość, to jest on po prostu bezsensowny.Czemu usuwacie komentarze? Tak bardzo trudno wziąć na klatę konsekwencje nietrafionych decyzji kreatywnych? Ta reklama jest w każdym calu obraźliwa - czytamy w komentarzach pod postem.

Firma nie widzi żadnego problemu

Chociaż w komentarzach pojawiły się głosy dotyczącego tego, że producent usuwa część nieprzychylnych komentarzy, to pojawiło się również krótkie oświadczenie marki:

Lody Bolero to polska marka obecna na rynku od niemal 40 lat. Jest to ważny element tradycji i wspomnień mieszkańców części Polski. I na takiej kanwie oparty jest ten przekaz. Chcemy pokazać tę tradycję młodemu pokoleniu, komunikując się z nim jego dzisiejszym językiem. Ówczesne dzieciaki bawiły się w Indian i kowbojów, strzelały z łuków i czytały książki takie, jak "Winnetou", "Old Shatterhand" czy powieści Alfreda Szklarskiego. A w przerwach chodziły do sklepu po lody Bolero. Przekaz ten jest prostolinijny i nikomu nie wyrządza krzywdy. Jeśli nie chcecie się z nim Państwo utożsamiać, macie do tego prawo. Ale apelujemy, byście nie wikłali nas w spory historiozoficzne i ideologiczne. Okażcie tolerancję wobec tych, którzy bawili się w Indian i kowbojów, aby mogli bez strachu sięgać wspomnieniami do czasów dzieciństwa, kiedy takie zabawy odgrywały ważną rolę.

Internauci nie przyjęli tego tłumaczenia i jawnie nazwali je kompromitacją. Co ciekawe, awantura toczy się głównie na Instagramie, gdzie wysypała się cała lawina komentarzy. Na Facebooku ten sam wpis przeszedł bez echa. Czy wybuchnie z tego kryzys wizerunkowy?

Wybrane dla Ciebie