Unikasz, bo jest tłuste i ma dużo kalorii? Dietetyczka tłumaczy, dlaczego to błąd

Pokrojone surowe awokado
Pokrojone surowe awokado
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Catalin Petolea

16.09.2023 09:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Awokado dołączyło do zaszczytnego grona "superfood". Obfituje w wiele cennych witamin i minerałów, w tym kwas omega-3, który jest niezbędny dla prawidłowej pracy organizmu. Mimo to, wiele osób go unika, z uwagi na wysoką kaloryczność.

Wbrew obiegowej opinii, awokado to owoc, choć ani wygląd, ani smak na to nie wskazuje. W przeciągu ostatnich kilku lat stało się bardzo popularne. Trudno się temu dziwić. Owoc obfituje w witaminę A, C, E, K, kwas foliowy, ryboflawinę, niacynę, witaminę B6, a także we wszystkie kwasy z grupy omega.

Awokado często nazywane jest "masłem bogów", ze względu na wysoką zawartość tłuszczu, a także maślaną konsystencję. To najbardziej kaloryczny owoc na świecie, bowiem w 100 g znajduje się aż 160 kcal, a przeciętne awokado waży ok. 250 gramów. Mimo to warto jeść je jak najczęściej, nawet jeśli jest się na diecie odchudzającej. Dlaczego? Wyjaśniamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy awokado jest tuczące?

Mimo licznych witamin i wysokiej zawartości cennych kwasów z grupy omega, wiele osób unika awokado ze względu na wysoką kaloryczność. Kat Benson, dyplomowana dietetyczka w rozmowie z serwisem Aberdeen News wyjaśniła, dlaczego każdy z nas powinien włączyć ten wyjątkowy owoc do swojej diety. "Poza witaminami, awokado jest też wspaniałym źródłem błonnika. Połowa średniej wielkości awokado zawiera aż 5 g błonnika, który wchłania się jeszcze lepiej dzięki wysokiemu stężeniu witaminy A, C, E i K" - tłumaczy dietetyczka.

Mimo swojej kaloryczności warto włączyć je do swojej diety w trakcie odchudzania. Badania przeprowadzone przez naukowców z Loma Linda University wykazały, że osoby, które jadły awokado przynajmniej raz dziennie, czuły się syte znacznie dłużej i nie odczuwały przy tym potrzeby podjadania pomiędzy posiłkami.

Jak przemycić awokado do diety?

Awokado ma specyficzny smak. Jest lekko orzechowe i praktycznie bezwonne. Konsystencja dojrzałego awokado przypomina miękkie masło. Dlatego też wiele osób traktuje je jako zamiennik śmietankowego smarowidła. Owoc doskonale komponuje się z jajkami, warzywami, a także z mięsem. Równie dobrze smakuje jako dodatek do owsianki (także tej słodkiej), owocowych smoothie czy słodkich placuszków. Wymieszany z kakao i odrobiną miodu, stanowi zdrowy zamiennik Nutelli.

Źródło artykułu:Pysznosci.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także