PrzepisNapojePij codziennie przed śniadaniem. Wymiata złogi z jelit i pomaga schudnąć

Pij codziennie przed śniadaniem. Wymiata złogi z jelit i pomaga schudnąć

Sok z suszonych śliwek to remedium na problemy jelitowe
Sok z suszonych śliwek to remedium na problemy jelitowe
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

29.10.2023 14:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To jeden z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na podkręcenie metabolizmu i pozbycie się problemu zaparć. Zapomnij o "cudownych" tabletkach na odchudzanie. "Magiczne" właściwości takich specyfików bledną przy całej gamie dobrodziejstw, jakie może zaoferować nam poczciwa suszona śliwka. Przyrządź napój na jej bazie i pij jedną szklankę dziennie. Na efekty nie trzeba będzie długo czekać.

Bogate w błonnik, witaminy i minerały, pełne smaku i cudownego aromatu. Chętnie dodajemy suszone śliwki do gulaszu czy bigosu, rzadziej jednak spożywamy je ot tak, na co dzień. A szkoda, bo nie dość, że rozwiążą problem zaparć, to mogą wesprzeć proces odchudzania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Suszone śliwki - właściwości zdrowotne. Na co pomagają?

Suszone śliwki to przede wszystkim remedium na problemy trawienne. Do tego wspomagają odchudzanie i poprawiają metabolizm. To głównie za sprawą błonnika pokarmowego, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania jelit - działa jak "miotełka", wymiatając z nich złogi pokarmowe.

Suszone śliwki są również źródłem sorbitolu, czyli cukru alkoholowego, który ma działanie przeczyszczające. Sorbitol zwiększa ilość wody w jelitach, co rozluźnia stolec i ułatwia jego wydalenie. Cukier ten hamuje wchłanianie glukozy z pokarmu, obniżając tym samym poziom cukru we krwi i zmniejszając ryzyko insulinooporności i cukrzycy.

Suszone śliwki dostarczają organizmowi także wiele witamin i minerałów. Na liście znajdziemy witaminę A, która wspomaga odporność i chroni błony śluzowe jelit, witaminę C, która ma działanie przeciwzapalne i antyoksydacyjne, witaminę K, która reguluje krzepliwość krwi i zapobiega krwawieniom z jelit oraz witaminę B6, która uczestniczy w metabolizmie białek i aminokwasów. Z minerałów obecnych w suszonych śliwkach wymienić należy magnez, potas, żelazo, miedź i mangan, które są niezbędne dla prawidłowej pracy enzymów trawiennych i mięśni gładkich jelit.

Suszona śliwka jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego
Suszona śliwka jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego© Pixabay

Jak zrobić sok z suszonych śliwek? Jak często można go pić?

Na 500 ml wody przygotuj ok. 6-7 suszonych śliwek. Na początku upewnij się, że nie zawierają pestek, następnie pokrój je na drobne kawałki i przełóż do słoika. W kolejnym kroku należy zalać suszone śliwki przegotowaną gorącą wodą i odstawić do ostygnięcia. Kiedy całość będzie już chłodna, zakręć słoik i schowaj go do lodówki na co najmniej 24 godziny. Po tym czasie wystarczy zblendować całość. Jeśli konsystencja będzie za gęsta, można rozcieńczyć sok przegotowaną wodą.

Zaleca się jedzenie pięciu suszonych śliwek dziennie lub picie jednej szklanki soku, najlepiej rano. Nie częściej, by nie nabawić się rozstroju żołądka. Na pewno warto zrezygnować ze słodzenia napoju (sam w sobie jest wystarczająco słodki). Dla wzmocnienia efektu warto podgrzać sok przed spożyciem oraz wzbogacić o kilka szczypt rozgrzewających przypraw: cynamonu, kardamonu czy imbiru.

Źródło artykułu:Pysznosci.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także