PoradyZnana lekarka chwali ten owoc. Mówi, by jeść często, bo zapobiega cukrzycy

Znana lekarka chwali ten owoc. Mówi, by jeść często, bo zapobiega cukrzycy

Lekarka wyjaśniła, dlaczego warto sięgać po ten owoc
Lekarka wyjaśniła, dlaczego warto sięgać po ten owoc
Źródło zdjęć: © Canva | IgridHS

11.04.2024 09:14, aktual.: 11.04.2024 14:55

Popularna w mediach społecznościowych lekarka postanowiła podzielić się ze swoimi sympatykami przemyśleniami na temat gruszki. Ten smaczny owoc okazuje się mieć niezwykłe właściwości, które wszystkich nas powinny zachęcić do jego częstego spożywania.

Każda osoba zmagająca się z cukrzycą wie, że owoce, chociaż zdrowe, mogą być dla niej zagrożeniem. Sprawa dotyczy indeksu glikemicznego, który — gdy jest wysoki — może spowodować zwiększenie zapotrzebowania na insulinę. Szczególnie niebezpieczne są w tej kwestii owoce suszone. Po drugiej stronie barykady znajdują się natomiast owoce o niskim indeksie glikemicznym: borówki, wiśnie, truskawki i... gruszki. Dzisiaj skupimy się właśnie na tym ostatnim przykładzie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Doktor Magdalena Cubała-Kucharska to popularna w mediach społecznościowych lekarka, szczególnie mocno skupiona na osi jelitowo-mózgowej i immunologiczno-mózgowej. Specjalistka od zdrowego odżywiania i wpływu pokarmów na funkcjonowanie ludzkiego organizmu zyskała dużą popularność (ponad 170 tysięcy obserwujących fanów na Instagramie), dzieląc się ze swoimi widzami fachową i często nieoczywistą wiedzą. Niedawno dr Cubała opowiedziała to i owo o gruszce. Jesteśmy totalnie zachwyceni tym owocem.

Gruszka dla zdrowia

Dr Cubała opowiedziała na swoim Instagramie o wpływie gruszki na poziom cukru we krwi. Jaki jest? Cóż, imponujący. Jak powiedziała lekarka, regularne spożywanie gruszek może pomóc ustabilizować ten ważny parametr, a nawet zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Jak to możliwe? Lekarka wymieniła przyczyny tej zależności w punktach:

Gruszka przeciwdziała cukrzycy
Gruszka przeciwdziała cukrzycy© Canva | Hemera Technologies
  • Po pierwsze: błonnik. Jedna średniej wielkości gruszka to nawet 1/4 dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Błonnik spowalnia wchłanianie cukru przez organizm.
  • Po drugie: antocyjanina. Jak zauważyła lekarka, ten silny przeciwutleniacz zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę.
  • Po trzecie: niski indeks glikemiczny. Mówiąc krótko, gruszka to naturalny słodycz, które nie spowoduje wzrostu poziomu cukru we krwi.

Co więcej, jak zauważyła dr Cubała, gruszka to skondensowana zawartość m.in. witaminy B6, potasu i witaminy K. Każdy z tych składników pozytywnie oddziałuje na ludzkie zdrowie. To co? Chyba czas na wizytę w warzywniaczku!

Źródło artykułu:Pysznosci.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także