in

Dodając te przyprawy i zioła do dań, pomożesz zdrowiu. Wspomogą trawienie i obniżą cholesterol

Przygotowując dania dla całej rodziny, warto pamiętać o przyprawach i ziołach, które jednocześnie mogą pomóc naszemu zdrowiu.

Specjalnie z myślą o Tobie przygotowałam zestawienie, w którym znajdziesz wiele ciekawych i ważnych informacji. Tego nie możesz przegapić!

#1 Kurkuma

Dodając te przyprawy i zioła do dań, pomożesz zdrowiu. Wspomogą trawienie i obniżą cholesterol

Ta niepozorna przyprawa nie tylko ma właściwości przeciwzapalne oraz antybakteryjne. Przyśpiesza także proces trawienia tłuszczy. Ponadto, obniża poziom cholesterolu i reguluje poziom cukru we krwi.

Kurkuma pomoże wzbogacić smak wielu potraw. Możesz dodać ją zarówno do mięs, sosów, jak i dań z ryżem.

#2 Bazylia

Dodając te przyprawy i zioła do dań, pomożesz zdrowiu. Wspomogą trawienie i obniżą cholesterol

To jedno z najpopularniejszych ziół, jakie są wykorzystywane w polskich domach. Warto więc znać szerokie korzyści zdrowotne, jakie w niej drzemią. A są to: ochrona przed stanami zapalnymi, wspomaganie trawienia, pobudzanie krążenia, łagodzenie wzdęć, a także pozytywny wpływ na nasz układ nerwowy.

Bazylię możesz dodawać zarówno do makaronów, sałatek, jak i przekąsek. Możliwości jest naprawdę bardzo wiele!

#3 Cynamon

Dodając te przyprawy i zioła do dań, pomożesz zdrowiu. Wspomogą trawienie i obniżą cholesterol

Cynamon to kolejna przyprawa, która zasługuje na naszą uwagę. A wszystko to za sprawą pozytywnego wpływu na nasze zdrowie. Warto wiedzieć, że cynamon jest cennym źródłem wapnia, żelaza i magnezu. Ponadto, wspomaga spalanie tłuszczy, łagodzi nudności, obniża poziom cukru i wpływa pozytywnie na leczenie stanów zapalnych.

Przyprawę tę możesz stosować do wielu deserów i wypieków. Będzie pasować również jako składnik owsianki.

#4 Oregano

Dodając te przyprawy i zioła do dań, pomożesz zdrowiu. Wspomogą trawienie i obniżą cholesterol

Oregano może pochwalić się m.in. właściwościami przeciwbakteryjnymi i przeciwwirusowymi. Co więcej, obniża ciśnienie krwi, wspomaga pracę jelit i żołądka, a także pozytywnie wpływa na układ oddechowy.

W kuchni możesz wykorzystać ten składnik na wiele sposób, jak chociażby składnik sosów, zup, czy sałatek.

#5 Imbir

Dodając te przyprawy i zioła do dań, pomożesz zdrowiu. Wspomogą trawienie i obniżą cholesterol

Kolejna z przypraw na mojej liście pomoże przy problemach z żołądkiem, bólach gardła i głowy, zapaleniach stawów, przeziębieniach, a nawet problemach z podróżowaniem. Jego obecność w organizmie obniża także poziom cholesterolu.

Imbir możesz łączyć zarówno z potrawami na słono, jak i na słodko. Dlatego warto mieć go zawsze pod ręką!

#6 Mięta

Dodając te przyprawy i zioła do dań, pomożesz zdrowiu. Wspomogą trawienie i obniżą cholesterol

Mięta wpływa korzystnie na pracę wątroby, układ nerwowy, drogi oddechowe, czy też proces trawienia. Warto również pamiętać, że łagodzi bóle głowy i jednocześnie oczyszcza nasz organizm.

Miętę możesz dodawać do wody z cytryną, wielu dań na słodko i słono.

#7 Pieprz cayenne

Dodając te przyprawy i zioła do dań, pomożesz zdrowiu. Wspomogą trawienie i obniżą cholesterol

W swojej kuchni nie bój się również stosować pieprzu cayenne. Wpływa on nie tylko korzystnie na pracę naszego serca, ale też wspomaga trawienie i łagodzi ból. Ponadto, dobrze oddziaływuje na nasz nastrój.

Ten rodzaj pieprzu pomoże podkreślić Ci smak wielu dań. Pamiętaj jednak, że jest bardzo wyrazisty, dlatego należy dodawać go z rozsądkiem.

Koniecznie daj znać czy masz w swojej kuchni wszystkie wymienione składniki 😉