in

Obalamy 10 mitów odnośnie jedzenia, w tym ten o tuczącej czekoladzie i surowych marchewkach

Na temat jedzenia, tak jak w innych dziedzinach życia, na przestrzeni lat powstało wiele mitów, które czas obalić.

Jeśli więc interesuje Cię taka tematyka, koniecznie zapoznaj się z całym zestawieniem.

#1 Czekolada to Twój wróg numer 1

Okej, jeśli jesz ją w ogromnych ilościach, musisz liczyć się z tym, że z czasem wpłynie nie tylko na to jak wyglądasz, ale i na stan Twojego zdrowia.

Jeśli jednak zachowasz zdrowy umiar, jej spożywanie może być dla Ciebie wręcz korzystne. Jeden, czy też dwa kawałki dzienne, wspomoże walkę z zatorami żylnymi, poprawi nastrój oraz ochroni układ nerwowy.

#2 Dodanie soli do gotującej się wody przyśpiesza jej wrzenie

Tak naprawdę, dodając sól do gotującej się wody, otrzymamy zupełnie odwrotny efekt.

Cały proces gotowania znacznie się wydłuży. A wszystko to dlatego, że słona woda potrzebuje znacznie więcej ciepła do zagotowania niż czysta woda.

#3 Ciemne pieczywo jest zdrowsze od białego

To kolejny mit, który należy obalić jak najszybciej.Tak naprawdę najzdrowsze pieczywo powstaje z mąki żytniej i razowej. Tym samym jest ono bogate zarówno w witaminy z grupy B, jak składniki mineralne oraz błonnik.

W wielu przypadkach ciemne pieczywo powstaje z tej samej mąki co jasne. A ciemny kolor to po prostu zasługa karmelu, który jest do niego dodany.

#4 Kawa nie jest przyjaciółką naszego serca

Słyszałeś wiele złego na temat spożywania kawy? Czas poznać prawdę, a jest ona szokująca.

Otóż ryzyko chorób serca u miłośników kawy jest o 25% niższe niż u jej przeciwników.

#5 Marchewki wpływają pozytywnie na nasze zdrowie tylko jeśli spożywamy je na surowo

W rzeczywistości gotowana marchewka ma znacznie więcej korzyści dla naszego zdrowia, niż jej surowa forma.

Gotowanie warzywa ułatwia proces uwolnienia się karotenu, który ma korzystny wpływ na nasze zdrowie.

#6 Witamina C ochroni Cię przed grypą i przeziębieniami

Tak naprawdę nie ma danych naukowych na poparcie tej tezy.

#7 Cytryna jest najlepszym źródłem witaminy C

Nadszedł czas, abyś dowiedziała się, że w 100 g cytryny znajduje się ok. 50 mg witaminy C. Znacznie większą ilość znajdziemy m.in. w truskawkach (68 mg), papryce (ok. 100 mg) oraz czarnej porzeczce (200 mg).

#8 Częstsze jedzenie mniejszych posiłków wcale nie pomaga

Z badań naukowców wynika, że taka dieta nie pomaga w pozbyciu się zbędnych kilogramów.

#9 Smażone jedzenie może spowodować atak serca

Oto kolejny mit, który jest bardzo popularny. Jak się jednak okazuje, z rzeczywistością ma niewiele wspólnego.

Naukowcy z Madrytu odkryli, że smażone jedzenie nie jest szkodliwe, jeśli w procesie przygotowania takiego dania wykorzystujemy oliwę z oliwek lub olej słonecznikowy. Należy jednak pamiętać, że jak w innych dziedzinach życia, trzeba umieć zachować umiar.

#10 Ostatni posiłek powinniśmy spożywać przed godziną 18.00

To również nie jest reguła. Tak naprawdę ostatni posiłek powinniśmy spożywać na 2-3 godziny przed snem. Jeśli więc prowadzisz nocny styl życia i kładziesz się bardzo późno, możesz zjeść spokojnie po godzinie 18.

Pamiętaj jednak, aby posiłek, który przygotujesz był lekkostrawny.

Który obalony mit najbardziej Cię zszokował?