Obalamy 10 mitów odnośnie jedzenia, w tym ten o tuczącej czekoladzie i surowych marchewkach

Na temat jedzenia, tak jak w innych dziedzinach życia, na przestrzeni lat powstało wiele mitów, które czas obalić.

Jeśli więc interesuje Cię taka tematyka, koniecznie zapoznaj się z całym zestawieniem.

#1 Czekolada to Twój wróg numer 1

Okej, jeśli jesz ją w ogromnych ilościach, musisz liczyć się z tym, że z czasem wpłynie nie tylko na to jak wyglądasz, ale i na stan Twojego zdrowia.

Jeśli jednak zachowasz zdrowy umiar, jej spożywanie może być dla Ciebie wręcz korzystne. Jeden, czy też dwa kawałki dzienne, wspomoże walkę z zatorami żylnymi, poprawi nastrój oraz ochroni układ nerwowy.

#2 Dodanie soli do gotującej się wody przyśpiesza jej wrzenie

Tak naprawdę, dodając sól do gotującej się wody, otrzymamy zupełnie odwrotny efekt.

Cały proces gotowania znacznie się wydłuży. A wszystko to dlatego, że słona woda potrzebuje znacznie więcej ciepła do zagotowania niż czysta woda.

#3 Ciemne pieczywo jest zdrowsze od białego

To kolejny mit, który należy obalić jak najszybciej.Tak naprawdę najzdrowsze pieczywo powstaje z mąki żytniej i razowej. Tym samym jest ono bogate zarówno w witaminy z grupy B, jak składniki mineralne oraz błonnik.

W wielu przypadkach ciemne pieczywo powstaje z tej samej mąki co jasne. A ciemny kolor to po prostu zasługa karmelu, który jest do niego dodany.

#4 Kawa nie jest przyjaciółką naszego serca

Słyszałeś wiele złego na temat spożywania kawy? Czas poznać prawdę, a jest ona szokująca.

Otóż ryzyko chorób serca u miłośników kawy jest o 25% niższe niż u jej przeciwników.

#5 Marchewki wpływają pozytywnie na nasze zdrowie tylko jeśli spożywamy je na surowo

W rzeczywistości gotowana marchewka ma znacznie więcej korzyści dla naszego zdrowia, niż jej surowa forma.

Gotowanie warzywa ułatwia proces uwolnienia się karotenu, który ma korzystny wpływ na nasze zdrowie.

#6 Witamina C ochroni Cię przed grypą i przeziębieniami

Tak naprawdę nie ma danych naukowych na poparcie tej tezy.

#7 Cytryna jest najlepszym źródłem witaminy C

Nadszedł czas, abyś dowiedziała się, że w 100 g cytryny znajduje się ok. 50 mg witaminy C. Znacznie większą ilość znajdziemy m.in. w truskawkach (68 mg), papryce (ok. 100 mg) oraz czarnej porzeczce (200 mg).

#8 Częstsze jedzenie mniejszych posiłków wcale nie pomaga

Z badań naukowców wynika, że taka dieta nie pomaga w pozbyciu się zbędnych kilogramów.

#9 Smażone jedzenie może spowodować atak serca

Oto kolejny mit, który jest bardzo popularny. Jak się jednak okazuje, z rzeczywistością ma niewiele wspólnego.

Naukowcy z Madrytu odkryli, że smażone jedzenie nie jest szkodliwe, jeśli w procesie przygotowania takiego dania wykorzystujemy oliwę z oliwek lub olej słonecznikowy. Należy jednak pamiętać, że jak w innych dziedzinach życia, trzeba umieć zachować umiar.

#10 Ostatni posiłek powinniśmy spożywać przed godziną 18.00

To również nie jest reguła. Tak naprawdę ostatni posiłek powinniśmy spożywać na 2-3 godziny przed snem. Jeśli więc prowadzisz nocny styl życia i kładziesz się bardzo późno, możesz zjeść spokojnie po godzinie 18.

Pamiętaj jednak, aby posiłek, który przygotujesz był lekkostrawny.

Który obalony mit najbardziej Cię zszokował?


Komentarze

Najczęściej czytane dziś

Może Cię zainteresować

×