in ,

Nawyki żywieniowe spowalniające metabolizm

Nawyki żywieniowe mają ogromne znaczenie dla organizmu. Wpływają m.in. na nasz metabolizm, dlatego warto wiedzieć czego lepiej unikać i na co postawić podczas pracy nad posiłkiem.

Tym razem poznasz nawyki żywieniowe, z którym najlepiej skończyć od razu. Dlaczego? Spowalniają nasz metabolizm, a tego lepiej unikać!

#1 Twoje dania nie są pikantne

nawyki żywieniowe
pixabay.com‎

Wiem, że sporo osób może nie być zwolennikami wyrazistych smaków, ale mają one dobry wpływ na nasz metabolizm. Okazuje się bowiem, że produkty takie jak: chilli, curry czy też czarny pieprz zawierają związki z grupy kapsaicynoidów.

Są one odpowiedzialne za przyśpieszenie metabolizmu, a jednocześnie zmniejszają nasz apetyt. Czego chcieć więcej?

#2 Śniadanie to podstawa

śniadanie
pixabay.com‎

Nie wiem jak Ty, ale ja bez niego nie ruszam się z domu. Dzięki pożywnemu i zdrowemu posiłkowi nie zjadam ogromnej porcji jedzenia na lunch. Co więcej, nie zapycham się batonikami i fast foodami na szybko.

Żaden z powyższych nawyków nie jest dobry dla naszego organizmu, dlatego jeśli nie chcemy spowolnić metabolizmu, warto zacząć dzień od pożywnego jedzenia. Taki posiłek nie tylko zaspokoi nasz głód, ale też doda energii na kilka godzin.

#3 Jesz nieregularne posiłki, które dzieli zbyt duży odstęp czasu

nawyki żywieniowe
pixabay.com‎

Od śniadania przechodzimy do kolejnych dań, które powinny być spożywane regularnie. 4-5 posiłków dziennie zapewni nam nie tylko energię do działania przez cały dzień, ale też nie będziemy odczuwać nieprzyjemnego uczucia głodu.

Jednocześnie unikniemy sytuacji, kiedy to po kilku godzinach głodówki, rzucimy się na jedzenie i zjemy stanowczo za wiele.

I na koniec jeszcze jedna, bardzo ważna wiadomość. Odstęp czasu pomiędzy posiłkami nie powinien przekraczać 5 godzin. W przeciwnym wypadku, nasz organizm spowalnia metabolizm, aby zaoszczędzić zgromadzony zapas.

#4 Zapominasz o piciu wody

picie wody
pixabay.com‎

Jak nawyki żywieniowe, to i odpowiednia ilość wody każdego dnia. A skoro jesteśmy już przy tym temacie, musisz pamiętać, żeby wypić każdego dnia minimum 2 litry wody. Dobrze nawodniony organizm nie będzie potrzebował zbędnych przekąsek, którymi zapychamy się na szybko.

Kiedy nie dostarczamy mu odpowiedniej ilości wody, możemy odczuwać głód, który tak naprawdę oznacza zapotrzebowanie na wodę, a nie na jedzenie.

#5 Nie lekceważ polifenoli

owoce i warzywa
pixabay.com‎

To roślinne związki, które również mają ogromny wpływ na pracę naszego metabolizmu. Sporą dawkę polifenoli można znaleźć w owocach i warzywach, dlatego nie może zabraknąć ich w Twojej codziennej diecie.

#6 Głodówki nie służą naszemu metabolizmowi

nawyki żywieniowe
pixabay.com‎

Pisząc o złych nawykach żywieniowych spowalniających metabolizm, należy wspomnieć również o głodówkach. Tak naprawdę nie wpływają one korzystanie na wygląd naszej sylwetki.

W takich przypadkach metabolizm zamiast przyśpieszyć, na pewno zacznie pracować wolniej, by zaoszczędzić na później jak najwięcej energii i kalorii.

#7 Nie myjesz owoców i warzyw przed spożyciem

mycie owoców i warzyw

W przygotowanym zestawieniu nie mogło zabraknąć informacji o pestycydach, które stosowane są przy uprawie owoców i warzyw. One również spowalniają nasz metabolizm.

Dlatego przed zjedzeniem owoców i warzyw, upewnij się czy są one umyte.

Zobacz także: Ile tak naprawdę trwa trawienie jedzenia