PoradyKiedy Polacy wyśledzą promocję, kupują na kilogramy. Jest sto razy gorsza od pangi

Kiedy Polacy wyśledzą promocję, kupują na kilogramy. Jest sto razy gorsza od pangi

Kiedy Polacy wyśledzą promocję, kupują na kilogramy. Jest sto razy gorsza od pangi
Kiedy Polacy wyśledzą promocję, kupują na kilogramy. Jest sto razy gorsza od pangi
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

04.03.2024 11:26

Tilapia to popularna ryba, chętnie kupowana przez Polaków ze względu na niską cenę, chude mięso i brak ości. Niestety, jej spożycie może nieść ze sobą poważne konsekwencje zdrowotne. Okazuje się, że tilapia może być nawet gorsza od pangi, która do tej pory zyskała niechlubną reputację "najgorszej ryby".

Ryby są szybkim i zdrowym pomysłem na obiad. W naszych sklepach znajdziemy wiele różnych gatunków, ale jeden z nich cieszy się szczególną popularnością. Tilapia - kusi atrakcyjną ceną, mało ości i chude mięso. Jednak, czy jest tak zdrowa, jak nam się wydaje? Czy wybór tilapii to rzeczywiście trafiony pomysł?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dlaczego tilapia jest tak niebezpieczna?

Badania Morskiego Instytutu Rybackiego wykazały, że tilapia zawiera wysokie stężenie ołowiu, który jest niezwykle szkodliwy dla organizmu. Oprócz tego w jej mięsie kumulują się rtęć i kadm. Toksyczne substancje trafiają do naszego organizmu, negatywnie wpływając na pracę układu nerwowego, trawiennego i krążenia.

Dodatkowo, tilapia hodowana jest w fatalnych warunkach. Ryby karmione są hormonami, antybiotykami i mączką z genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, co jeszcze bardziej obniża ich wartość odżywczą i potęguje negatywny wpływ na zdrowie.

Zdrowa alternatywa dla tilapii

Zamiast tilapii, warto sięgać po inne gatunki ryb, które są bogate w kwasy omega-3, witaminy i minerały, a nie zawierają szkodliwych substancji. Doskonałym wyborem będą:

  • Dorsz: niskokaloryczny, bogaty w witaminy z grupy B, fosfor, selen i potas.
  • Flądra: zawiera cenne kwasy omega-3, witaminy A, D i E oraz minerały.
  • Łosoś bałtycki: bogate źródło kwasów omega-3, witaminy D i selenu.
  • Sardynki: małe, ale pełne wartości odżywczych, m.in. kwasów omega-3, witaminy B12 i wapnia.
  • Śledzie: bogate w kwasy omega-3, witaminę D, selen i jod.

Jeśli jednak koniecznie chcesz zjeść tilapię:

  • Wybieraj mniejsze okazy. Im mniejsza ryba, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że była karmiona szkodliwymi substancjami.
  • Kupuj tilapię z ekologicznych hodowli. Choć jest droższa, daje większą gwarancję bezpieczeństwa.
  • Spożywaj tilapię sporadycznie, traktując ją jako rarytas, a nie podstawę diety.

Pamiętaj, że zdrowie jest najważniejsze! Nie daj się skusić niską ceną i atrakcyjnym wyglądem tilapii. Wybierając inne gatunki ryb, dostarczysz swojemu organizmowi cennych składników odżywczych i unikniesz negatywnych konsekwencji spożywania toksycznych substancji.

Źródło artykułu:Pysznosci.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także